Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: Mattråd!
Idag hoppas jag att jag orkar ta mig för att laga savoykåldolmar med älgfärs. Har en massa ekologisk savoykål som behöver göras av med. Det verkar inte ett dugg svårt heller. Har bara så svårt att komma mig för att laga något gott till "bara" mig själv. Fast det vore ju inte fel att få med sig en vällagad matlåda till jobbet imorgon.
|
30 september 2012, 10:02 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Ja, det kan ju finnas risk för det - att jag kommer behöva hjälp med att få den uppäten alltså, fast då behövs det nog fler än bara två: En halv tårta var kan förvisso vara väldigt gott, men risken finns att man får lite matsmälla dagen efter - eller till och med bara några minuter efter - eller slutar tycka att det är gott efter bara en kvarts tårta.
|
30 september 2012, 12:46 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Du får la bjuda in ett gäng då. Familjen skulle säkert bli glad, men det finns säkert fler som kan tänka sig att "uppoffra" sig.
|
30 september 2012, 12:51 |
|
|
kullan
Medlem
|
Jag äter gärna tårta.
|
30 september 2012, 13:26 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ja, vore jag inte glutenallergisk...
Men savoyälgdolmar, om jag hade de sakerna hemma och energin att laga dem skulle jag inte tveka! Inte efter så många års dagliga strapatser med att försöka både laga saker och få dem i sig. Gud vad vilsamt det skulle vara att ha frysen full med färdiglagade goda saker.
|
30 september 2012, 16:57 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Väldigt mumsiga dolmar blev det. De var smaksatta med dill, persilja och vitlök och serverades med en kall sås med färsk dragon och dill.
|
30 september 2012, 22:08 |
|
|
kullan
Medlem
|
Oj vad gott det lät
|
30 september 2012, 22:20 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Idag blir det lyxsmörgåsar i skogen: - kallrökt laxfile - rostbiff - stekt ägg plus lite sedvanligt småkrafs vid sidan av.
|
6 oktober 2012, 13:42 |
|
|
nallen
Medlem
|
Man kan ju inte ha bara ett pålägg på en smörgås!, som en av mina vänner/kollegor sa - sen la han salami på räkosten.
|
6 oktober 2012, 13:47 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ja, som såna där turkiska dolmar man kan köpa i konservburk. Vin-, kål-, paprika-, aubergine-. Fast då blir det ofärskt och utan älgfärs.
|
6 oktober 2012, 17:12 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|