Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Klivit upp ur sängen och startat datorn.

30 september 2012, 10:12
Medlem
Försöker fokusera på studierna och mota bort vissa tankar.

30 september 2012, 10:21
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Du verkar rätt bitter, finns det någon anledning bakom så tala gärna ur skägget. Här behöver man inte smånypas, ingen kommer (troligtvis) att banna dig.

Någon anledning till varför jag verkar vara bitter? Det kan ju inte jag veta. Jag vet inte hur din hjärna fungerar.

Jag smånyper inte; jag tycker att du är en dryg jävel som försöker smånypas med mig. Bitter är jag inte.

On Topic: Vaknat, sugit snorre, ätit ostbollar och tagit mina mediciner.

30 september 2012, 10:43
Moderator
Hm, jag tror att CRA såg framför sig att det skulle vara en väldigt plågsam död att just kokas levande och därmed hade svårt att se relevansen för jämförelsen.

30 september 2012, 11:51
Medlem
Okej, då klubbar vi inte det (de av oss som har en kräfta till hands alltså) - det klubbar vi.

30 september 2012, 12:40
Moderator
Yes. Klubbat och klart. Men den stackarn kanske redan har blivit avrättad och anrättad nu? :? På rätt sätt då, får man hoppas.

30 september 2012, 12:49
Medlem
Sheyen skrev:
Någon anledning till varför jag verkar vara bitter? Det kan ju inte jag veta. Jag vet inte hur din hjärna fungerar.

Jag smånyper inte; jag tycker att du är en dryg jävel som försöker smånypas med mig. Bitter är jag inte.
Då har du fått det sagt så då kan du låta mig vara ifred från och med nu. Jag slipper mer än gärna alla fula ord och sjuka tankar som du slänger ur dig så rikta dig annanstans i fortsättningen.

Inco: Just så, konstigt om det missförstogs?
Solen är framme idag!
Jag har än så länge bara hunnit med att fundera över min märkliga dröm och att skicka iväg barn på klätterkalas.
Katterna vill nog ut igen, igår var de ute i regnet och hoppade från en droppande buske/träd till en annan tills Ullis, den långhåriga, tyckte att det var nog med allt det blöta och ville hem. Hon såg synnerligen miserabel ut när dottern bar in henne men några minuter senare försökte hon likafullt smita ut igen. :lol:

30 september 2012, 13:07
Moderator
CodeRedAlert skrev:
Sheyen skrev:

Då har du fått det sagt så då kan du låta mig vara ifred från och med nu. Jag slipper mer än gärna alla fula ord och sjuka tankar som du slänger ur dig så rikta dig annanstans i fortsättningen.

Inco: Just så, konstigt om det missförstogs?

Å andra sidan tolkade jag Sheyens första inlägg som en implicit fråga om vari den moraliska skillnaden ligger mellan att äta djur som kokas ihjäl gentemot att äta sådana som skjuts ihjäl. Både kokandet och skjutandet kan vara mer eller mindre plågsamt beroende på hur det utförs, så det är väl en rimlig fråga (typiskt filosofisk frågeställning, där moraliska ställningstaganden måste gå ihop logiskt, medan CRA:s utgångspunkt befann sig på mer affektiv grund då det i första hand var kräftans väl som var i fokus)? Sedan valde ni båda att tolka varandra till det värsta.

30 september 2012, 16:07
Medlem
Jo men visst, MsDiplomat. ;)

Jag ber att få bli lämnad ifred av personen i fråga. Det kan iaf. inte missförstås.

Nu har brunchen ätits med varierande resultat och barnen har klättrat färdigt. Ska samla energi till resten av dagen.

30 september 2012, 16:37
Moderator
Jo, jag vet att jag kan vara odräglig i mina diplomatiska ambitioner emellanåt. ;)

30 september 2012, 16:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.