Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
dygdig barbar skrev:
Tack, så gärna, sno på du, så (in i vassen :P ) roligt om du eventuellt vill använda dig av vad jag fått för mig vara vedertagna begrepp, åtminstone rådjursstig men ack så var det ju inte efter att kollat med google,
Spoiler! :
rådjursstig 279 000 resultat, dock verkar det mest vara adresser, rådjursstig rådjur 453 resultat, fortfarande verkar det mest vara adresser, icastig får 1 220 000 resultat. Har själv alltid sagt så om rådjurens stigar som trampats av hjortdjur m.fl i hur många år som helst sen istidens slut och landhöjning inträtt, inte undra på om folk ser ut som de gör när de frågar om var hunden och jag varit och jag berättar om var vi gått någonstans, får väl säga icastig istället.

En "nattbris" är väl inte ett allmänt förekommande vädertaget begrepp, vad jag vet heter det ju då landbris och förekommer mest på kvällen men kan dröja sig in på natten beroende av väder och vattentemperatur, en gissning är ändå att bland nattaktiva som känner av väder och dess fenomen så är det inte bra att tala om kvällsbris i gryningen om det då blåser en lättare frånlandvind och skulle det vara en pålandsvind så är det ju ungefär detsamma som sjöbris dvs det som i.bl kan kallas morgonbris men ej heller är ett vädertaget begrepp bla bla osv så, ja, nattbris håll till godo men tänk på vart vindarna blåser från för håll :P

Vassvik förekommer nog men verkar inte vara så bra som ord, möjligen som namn... i skrift men i tal blir det ansträngt och det är lätt att bita sig i läppen, det är ett ord jag använder på den specifika plats som andra människor lite motsägelsefullt inte verkar vara så förtjusta i pga bl.a mygg bottennapp och angöringssvårigheter m.m. Därav min egen förtjusning i dylika platser.

Hmm... *funderar på vad Freud skulle tänkt* kanske vassvik kan vara en ofagad blöt sjöäng också :o *försöker uppföra mig och tänker att det är vad Freud skulle tänkt på, att moderna människor kan ha svårt att uppföra sig alltså *

Jag googlade också på rådjursstig och kom fram till samma slutsats, att det inte är ett jättevanligt uttryck.
För mig är många ord nya även om de är välkända för andra så när jag kommer över ett nytt ord eller begrepp som väcker något i mig så får jag lust att sno den och använda i egen text vilket känns oärligt av någon anledning (Haha - men det gör det.).

Tack för förtydligandet av nattbris - frånlandsvind - uppfattat!
Vassvik och fuktig sjöäng, minsann. :07:

Du har en väldigt speciell talang för det skrivna ordet, det har du.

Själv har jag diskat lite här på morgonkvisten och dividerat om ett och annat med barnen. Idag ska jag inte bli sittande här, det ska du ha klart för dig CodeRedAlert.
Gör saker - upp och hoppa - iväg med sig!

29 september 2012, 11:39
Moderator
Kulturnattsvimlat och förälskat mig i ett lokalt konstpopband med två säregna röster, elbas och cello.

Fått ont i magen av allt folk och i huvudet av den påträngande lukten av brända mandlar, varmkorv och okända människors deodoranter.

29 september 2012, 18:38
Medlem
Har precis skickat in min sista text i ena kursen och funderar för tillfället på om jag ska slappa i soffan eller vara hurtig och smått börja städa här hemma. Svårt val? Nä. Soffan nästa! :D

29 september 2012, 18:39
Medlem
Tänkt och kommit fram till en sanning. Vad den innefattar ska jag nog inte nämna här. Jag kommer att tala för döva öron ändå känns det som.

29 september 2012, 18:42
Moderator
Tycker du vi här också är på dig, kullan? Förstår inte, förklara om du vill, men förbannat tråkigt om du känner så.

BOHICA skrev:
Har precis skickat in min sista text i ena kursen och funderar för tillfället på om jag ska slappa i soffan eller vara hurtig och smått börja städa här hemma. Svårt val? Nä. Soffan nästa! :D

Men känner du inte hur dynorna behöver skakas, överdragen tvättas och stommen dammsugas...? :P

OnT: Sovit för länge (igen). Drömt konstigt, säkert något jag borde utvecklas av. Det som vore roligt att göra flyger bort när jag ska försöka få tag i det (igen). Borde vila? Men hur fan gör man det när... (bland annat man tycker man vilar hela tiden och blir stressad ändå)?

29 september 2012, 18:47
Medlem
Har beställt 17 böcker. Längtar tills dom kommer!

29 september 2012, 18:48
Medlem
Melopsittacus skrev:

Låter spännande! Då får du en härlig höst med mys inomhus . ;)

29 september 2012, 19:27
Medlem
Melopsittacus skrev:

Jag blev nyfiken vad det var för böcker.
Själv har jag lånat boken, Mozart och valen.
Har bara läst början men blev rörd.
Den verkar vara en vacker och bra bok.

29 september 2012, 19:31
Medlem
Heh, om jag ska vara ärlig så minns jag inte riktigt vilka böcker det var :$ Men allt är skönlitteratur, det mesta fantasy. Så fort jag får dom så kan jag lägga upp en bild på allihopa. :) Mozart och valen har jag också läst! Den står i min bokhylla. Nu tänker jag börja läsa en bok jag lånat ifrån biblioteket: Robin Hobb - Narrens Hemlighet.

29 september 2012, 19:47
Medlem
kullan skrev:
Tänkt och kommit fram till en sanning. Vad den innefattar ska jag nog inte nämna här. Jag kommer att tala för döva öron ändå känns det som.

Näää... Sluta nu. Du vet att jag lyssnar. Om det är något; säg till! På aspieforum är det annat som gäller. Oavsett vad andra säger så är det här faktiskt ett mer fridfullt forum. Tro mig.

29 september 2012, 22:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.