Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Musik
Jodå, de dårarna har jag hört talas om. Men jag läser inte något de skrivit frivilligt.
|
13 februari 2010, 18:43 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Naturligtvis.
|
13 februari 2010, 18:50 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
|
13 februari 2010, 18:56 |
|
|
rdos
Medlem
|
När man tvingades läsa om dem i svenskan på 80-talet så verkade det ju som de allesammans var dårar som borde spärras in. Många av recensionerna av deras bakgrund och "gärning" var ytterst suspekta.
|
13 februari 2010, 19:21 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Man ska inte tvingas läsa...det tar död på intresset direkt. Dårar var de knappast, men de var radikala och stod upp gentemot myndigheter och statsmakt.
|
13 februari 2010, 19:27 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det borde ju rdos kunna känna igen sig i - och kanske lära sig ett och annat knep.
|
13 februari 2010, 19:44 |
|
|
rdos
Medlem
|
Förvisso. Jag fick en gång en bok skriven av en riktigt raffinerad rättshaverist, och den var intressant. Sådan "skönlitteratur" skulle jag kunna tänka mig att läsa, men inte om rena dårar som blivit dårar av sin uppväxt. Att läsa en självbiografi av pyromanen ifrån Ystad skulle oxå varit intressant. Men vem fan vill veta vad t.ex. någon våldtäktgris, hedersmördare, kvinnofridskändare eller barnmisshandlare tycker?
|
13 februari 2010, 19:50 |
|
|
lillsanna
Medlem
|
Tack för förklaring , hade nästan glömt att jag frågat, men det är alltid bra att ta till sig *nya* uttryck så att man hänger med när grabben och hans polare pratar
|
14 februari 2010, 17:40 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Nå Josef - Indiepopare?
|
14 februari 2010, 17:50 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Indiepopare är äckliga. Spinkiga, ohygieniska, otränade saker med flottigt hår och vänstersympatier.
75% av alla homosexuella som inte är direkta fjollor i min stad är istället indiepopare. Som att välja mellan pest och kolera.
|
14 februari 2010, 18:24 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|