Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Windows phone 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Windows phone
Jag är vrålsugen på att skaffa mig en windows phone. Är W7 bra i mobilen eller ska jag vänta ett par år tills jag har råd med en som har W8 i sig?

Om man nu inte vill lägga 5000:- på en mobil finns det billigare allternativ? Är dom oxå bra?

Märken jag håller koll på är Nokia och Samsung. HTC ska visst oxå vara rätt stora på smartphones. Men det märket har jag ingen koll på. Jag har haft mest Nokiamobiler. Min Samsung är den första av det märket. Det är en Android. Inte jättelätt att använda eller lära sig. Jag har brutit ihop flera gånger.

Datanörden jag har till pojkvän har en PC Mobil av märket Samsung. Det är en föregångare till Windows telefonerna och är uppbyggt lite på samma sätt. Han trivs jättebra med sin mobil men nästa telefon han skaffar sig blir en Windows mobil. Och han anser att även jag ska ha en. Han tror nämligen att jag har lättare att lära mig en sådan.

Jag välkomnar alla tips jag kan få in. Om ni har några.

28 september 2012, 11:46
Medlem
Inlägg Re: Windows phone
Om du tänker använda en massa "appar" är kanske Android bättre. Windows Phone har inte lika många "appar" än, men det torde i och för sig öka allteftersom när fler börjar använda WP. Användarvänligheten hos Android kan jag dock inte uttala mig om.

28 september 2012, 12:15
Medlem
Jag har kollat in apparna för Windows Phone och det verkar hur mycket som helst att välja mellan. Faktum är att jag har hittat fler gratisappar för Windows Phone som jag är intresserad av än för en Android.

28 september 2012, 12:17
Moderator
Att du orkar sätta dig in i det där, kullan! *imponerad* Själv kör jag tacksamt på med min handi som jag inte behöver leta appar till. Det finns för- och nackdelar med det, men för mig överväger nog fördelarna. Man kan få riktigt bra support genom HandiTec också, trots att man inte är en betalande kund.

28 september 2012, 12:44
Medlem
Windows phone anses allmänt vara en stor flopp och orsak till Nokias misslyckande på smartphonemarknaden. Men det kan förstås passa din smak ändå.

28 september 2012, 12:48
Medlem
Yetin skrev:
Windows phone anses allmänt vara en stor flopp och orsak till Nokias misslyckande på smartphonemarknaden. Men det kan förstås passa din smak ändå.

Flopp? Ja dom första var kanske ej så bra men jag tror att W8 kan bli något att satsa på. Sedan undrar jag varför dessa har blivit en flopp. Vad är det som inte har funkat? Microsoft har jobbat stenhårt på att utveckla dessa mobiler så som sagt W8 blir nog kanon. Det kanske är så att den som är frälst på Iphone inte vill ha annat än appleprodukter. Själv anser jag att appleprodukterna enbart är snobberi.

28 september 2012, 12:54
Medlem
Incognita skrev:
Att du orkar sätta dig in i det där, kullan! *imponerad* Själv kör jag tacksamt på med min handi som jag inte behöver leta appar till. Det finns för- och nackdelar med det, men för mig överväger nog fördelarna. Man kan få riktigt bra support genom HandiTec också, trots att man inte är en betalande kund.

Jag anser att en handiphone är för mycket pengar att lägga på mig. Dessutom så hittar jag bara rätt appar så klarar jag mig med en mer vanlig smartphone. Men jag tror absolut att en Handifon hjälper många.

28 september 2012, 12:55
Medlem
kullan skrev:
Det kanske är så att den som är frälst på Iphone inte vill ha annat än appleprodukter. Själv anser jag att appleprodukterna enbart är snobberi.

Ja, Apple suger. Exakt varför Windows phone har misslyckats vet jag faktiskt inte. Android bör vara överlägset av det skälet att det är en öppen plattform, den är inte kontrollerad av Google på samma sätt som M$ och Apples motsvarigheter.

28 september 2012, 13:03
Medlem
Yetin skrev:
kullan skrev:
Det kanske är så att den som är frälst på Iphone inte vill ha annat än appleprodukter. Själv anser jag att appleprodukterna enbart är snobberi.

Ja, Apple suger. Exakt varför Windows phone har misslyckats vet jag faktiskt inte. Android bör vara överlägset av det skälet att det är en öppen plattform, den är inte kontrollerad av Google på samma sätt som M$ och Apples motsvarigheter.

Det skulle inte jag hålla med om. Den enklaste vägen är att ta hem appar via Googles play och via GMail. Då är man kontrollerad av Googles. Dessutom är den androida tekniken svår att lära sig. Man behöver vara en teknikexpert för att förstå allt.

28 september 2012, 13:10
Moderator
Jag har ingen handiphone, utan en vanlig handi samt en egen privat mobil av lite enklare modell och utan appar. Skulle inte orka sätta mig in i app-världen, men jag blir imponerad av dem som orkar. Handin kostar inte mig någonting alls. Har du kollat upp om det finns möjlighet för dig att få hjälp med finansieringen av ditt mobilinköp? Vad jag förstår kan man få det om man tänker använda den som hjälpmedel, men jag har inte satt mig in i hur det funkar. Misstänker att man inte får hela summan, trots att man då sparar pengar åt det offentliga.

28 september 2012, 13:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.