Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Schueberird
Medlem
|
Re: Mattråd!
Här är alla frågor minst lika viktiga - om inte viktigare. Kan inte du göra det istället?
|
27 september 2012, 21:30 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Jag kan inget om arkitektur. Och det var inte meningen att vara nedlåtande, om det lät så. Jag råkar faktiskt tycka att det är roligt att se när folk med stort allvar tar sig an att lösa konkreta problem, stora som små, istället för att bråka om åsikter och försöka göra retoriska poänger på varandras bekostnad såsom annars är så vanligt på forum. Och det är ju ofta så kreativa idéer. Sådant är roligt. Sedan kan jag inte låta bli att fnissa lite åt aspigheten i det hela, men det är ju mycket av igenkänning.
|
27 september 2012, 21:36 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Okej. Någon som har ätit äggstav med förkroppad kannelyr? Vitruvius vill att du väljer sex eller åtta kolonner tempelfronten.
Nej, det känns osmältbart. Kanske är OT.
|
27 september 2012, 21:51 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
Nej inte ätit äggstav men tycker inte att det låter osmältbart eller OT om man gör äggstaven av hårdkokta ägg att förkroppa kannelyrer likt smörgåstårtor som får kröna ett valfritt antal kolonner byggda av äggkorvar Inte för att säga emot, det var en tanke som kom till mig när jag läste inlägget men så läser jag ju trådrubriken som matt-råd också, vet inte varför men det blir likadant varje gång jag läser rubriken och för att hålla mig topic så får det väl bli en matta att lägga på den landgången som behövs för en anknytning till tråden apropå smörgåstårtan som jag inte förstod var den kom ifrån eller tog vägen. db
|
27 september 2012, 22:39 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Då känner jag mig lugn. db får alltid ihop det, men hur han bär sig åt, det måste vara en savantförmåga...
|
27 september 2012, 23:17 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Onekligen!
|
27 september 2012, 23:18 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Brillat-Savarin ska det ju finnas något med mat som heter. Någon mer som kan tycka det retsamt att det inte finns någon Brillant savant?
EDIT: Tydligen en ost? Jaha, trodde det var något flottare. Men det kanske är en flottig ost?
|
27 september 2012, 23:32 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Anthelme Brillat-Savarin var en fransk "finsmakare av Guds nåde" (och även en del annat). Han skrev bland annat en bok i ämnet, "Smakens fysiologi", som den heter på svenska. Savaräng är dessutom en halvt bortglömd efterrätt i form av en ringformad sockerkaka gjord på jäsdeg för att bättre härbärgera den rom som kakan dränks in med och vars hål fylles tillika garneras med färsk frukt och vispad grädde.
Senast redigerad av Schueberird 28 september 2012, 00:33, redigerad totalt 1 gång.
|
28 september 2012, 00:28 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ah, det var så det var ja.
|
28 september 2012, 00:29 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Tjugoen hopfrusna köttbullar från en därför lagom bytta gick att ta isär fullständigt direkt från frysen. Då är frågan: är min frys för varm, hade de inte hunnit frysa in ordentligt på dryga två dygn eller är vissa köttbullar så snälla ändå?
Mitt stora intellektuella genombrott idag.
|
30 september 2012, 00:41 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|