Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Mattråd!
Frys in dem i påsar då!

27 september 2012, 20:47
Medlem
Får man rum med en plåt(eller likn) i frysen kan man styckfrysa dem en o en.
Man sprider bara ut dem med lite luft emellan.
När de väl är frusna fryser de inte fast i varandra särskilt hårt när man lägger rubbet i en bunke(påse).

27 september 2012, 20:56
Medlem
Eller så börjar man med att helt enkelt chansa på antalet och modifierar sedan efter hand.

27 september 2012, 21:11
Moderator
Smörpapper är bra att ha mellan saker om man vill kunna separera dem från varandra och inte orkar styckfrysa först (jag är lat).

27 september 2012, 21:12
Medlem
Man kan ju faktiskt också nalla en och annan köttbulle från nästa burk om man fortfarande är hungrig och så noterar man hur många köttbullar man åt vid varje köttbulle (*) och upprättar ett köttbullediagram. Sedan när man har vad man anser vara tillräcklig mängd data använder man diverse statistiska metoder, som jag har glömt namnen på nu, och får på så sätt fram en köttbullefunktion som anger antalet köttbullar som funktion av tid på året. Har man tur är det en konstant.

-----

(*)Och när jag skriver "köttbulle" menar jag "tillfälle", men bara just här.

27 september 2012, 21:17
Moderator
Va? Får vi ingen färdig komplett matematisk formel? :x

27 september 2012, 21:19
Moderator
Oj vad med tips här ramlade in för en sådan sak. Och efter att jag redan hade fryst in dem. :oops: Tack.

Plastpåsar = mjuka paket, som jag inte ville ha. Plåt – verkar ju också bra, i en frys man knappt använder eller har till handjagade älgar sedan senaste älg är uppäten? Smörpapper – verkar ju bra, om jag hade något. Annars var det ju inte världens viktigaste fråga.

Köttbullediagram – äntligen en aspergare! Började väl tycka. Du går som vektor ur striden med din origonella förgrening av formel och funktion.

27 september 2012, 21:21
Medlem
@Incognita:
Det är bara Zombie själv som kan komma fram till formelns exakta utseende, ity att formeln är högst personlig. "I can only show Zombie the köttbulle, but Zombie has to eat it himself. I can not eat it for him."

27 september 2012, 21:24
Moderator
:lol: :lol: :lol: Vilka problem! No offense. 8-) Fasen, va' aspigt! Det måste vara ADHD-delen av mig som sköter min frys.

EDIT: Okey. 8-) (Jag fattade det, kunde bara inte låta bli att gnälla lite.)

27 september 2012, 21:25
Moderator
Det påminner mig... Kan inte ni två börja diskutera och försöka enas om arkitekturlösningar i dataspel igen? :11: Det är underhållning på hög nivå.

27 september 2012, 21:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.