Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Just ja, måste berätta om middagen idag.
Jag grävde nämligen fram två torskliknande filéer ur frysen idag och slängde ner i en ugnsform och kryddade och hade mig.
In i ugnen och ca. 30min. senare när jag skulle skära fisken i portionsbitar så visade det sig att fisken fått en mycket egendomlig gummiartad finish.
Till slut ropade jag på sambon och frågade om han trodde att det ändå gick att äta varpå han säger:
"Ja, det är ju inte riktigt så här det är tänkt att bläckfisk ska tillagas..."

Ridå.

(Fast det blev gott!)

19 september 2012, 00:16
Medlem
:lol:

Jag är i en period av inte så nyskapande matlagning alls. Jag har gått in i projektdimman och får laga mat i blindo, så då blir det därefter: Bullbiffar varje dag - fast det är gott och mätt blir jag också. Just nu har jag strimlad bacon i köttfärsen (blandfärs: 50/50) och rökt fetaost i salladen.

Den senaste skogsmiddagen bestod av smörgåsar med stekt ägg, rostbiff, bacon, rostade solrosfrön, rivna morötter och leverpastej, fast uppdelat på två smörgåsar; man måste ju vara lite måttfull. :04: Till efterrätt blev det fruktsallad (1 nektarin, 1 äpple, 1 banan, 1 grupp vindruvor, 1 apelsin, 2 ananasringar och jägarsnus deluxe som tillbehör i en egen påse).

19 september 2012, 01:45
Moderator
Det var väldigt gott med nyplockad karljohansvamp. Blandade i lite smörsopp och fräste upp i olivolja med lite salt efter förvällningen. Klippte sedan färsk gräslök över. Hade lite rökt renstek som jag åt vid sidan av, på smörgås.

23 september 2012, 19:06
Medlem
Idag blev det omelett med bacon och tomat samt riven Västerbottenost.

23 september 2012, 20:11
Medlem
Igår gjorde jag potatisplättar med russin och rostade fänkålsfrön och spiskummin. Tyvärr hittade jag inte hela spiskumminfrön utan fick istället rosta malen spiskummin så gott det gick.

24 september 2012, 19:45
Medlem
Idag gjorde jag LCHF - lasange. Enkelt kan man säga att man byter ut pastaplattorna till tunna skivor av zuccini i stället.

25 september 2012, 16:14
Medlem
Jag provade att baka bröd(vanligt vetebröd) som jag petade ner skrotet efter tillverkningen av äppeljuice. Det smakade.......intressant, lite som äppelpaj ungefär.

Tur att kaninen äter allt giftigt avfall. :mrgreen:

25 september 2012, 20:11
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Köttbullar är OCD-ovänliga. Tycks inte finnas någon standard för hur många som är en portion.

10 +/- 1 stycken köttbullar utgör en (1) portion.

Jaha. Då ska jag frysa in ett gäng enligt det då. Hoppas inte gängmedlemmarna sprattlar för mycket på grund av byttstorlek eller något. Och må rekommendatören äta mesost varje dag en månad om året i resten av sitt liv om hen har rekommenderat fel portionsstorlek nu.

27 september 2012, 18:36
Medlem
Du kan också frysa in dem i moduler om fem: Då kan du lättare variera portionsstorleken efter tycke och smak eller tills du har kommit fram till hur stor en Zombie-portion vanligen är.

27 september 2012, 20:01
Moderator
Hm, bra förslag. Eller i moduler om en eller två... Tyvärr räcker inte de så små byttorna, halvfulla byttor har jag inte plats för och mjuka plastpaket vill jag inte ha drällande i frysen. Jag litar på dig – tänker inte tjyvkolla om du äter din mesost. :04:

27 september 2012, 20:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.