Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ufo
Medlem
|
Körkort när man har AS.
Har någon koll på hur noga vägverket kollar upp ifall man har AS? Vill gärna slippa förnedrande årliga hälsokontroller bara för att en psykolog tycker man e blyg eller nått likn...
|
17 september 2012, 00:15 |
|
|
Sheyen
Medlem
|
Re: Körkort när man har AS.
Ingen aning!
För att bidra med mer i tråden: Jag vågar inte försöka skaffa körkort. Enligt journalerna upplever jag min omgivning på ett väldigt fragmenterat sätt. Jag ser mest detaljer och nästan aldrig helheter. Jag kan fastna i att kika på detaljer, vilket innebär att jag är livsfarlig i trafiken. Dessutom kan jag inte göra flera saker samtidigt.
|
17 september 2012, 00:20 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Man får fylla i en hälsodeklaration. Kryssa nej så händer inget såvida ingen skvallrar.
|
17 september 2012, 00:32 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Samma här, ungefär. Jag bör inte ha körkort.
|
17 september 2012, 06:34 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag bör ha körkort - men har ingen. Än.
|
17 september 2012, 18:59 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Attention har skrivit om det här. Länk.
|
25 september 2012, 23:22 |
|
|
dygdig barbar
Medlem
|
Har alldeles fullt upp med att vara ute och cykla, utom i tunnlar och sådär, då är jag inne!
db
|
25 september 2012, 23:53 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Inget har hänt mig pga AS-diagnosen, har haft körkort sedan´95 och AS-diagnos sedan typ 2000 eller nåt. Jag kryssar i "ja" i rutan för AS och typ ADHD när jag förnyar körkortet.
Fick dock trubbel när jag fick polisskjuts till psyk när jag var psykotisk. Men jag tror det är löst nu, jag gjorde ett koncentrationstest hos en psykolog och bifogade detta i läkarintyget till transportstyrelsen. Koncentration och impulskontroll helt ok i trafiken enligt psykologen - patienten rekommenderas få behålla körkortet. Kraven är låga anser jag, så man passerar lätt ett sådant test om man tror sig kunna köra bil.
|
26 september 2012, 23:43 |
|
|
kullan
Medlem
|
Jag bör inte ha körkort. Dels skelar jag och sen skulle jag bara bli förbannad på alla idioter som är i trafiken.
|
27 september 2012, 17:50 |
|
|
Orange
Avslutat konto
|
De kollar alltså inte upp något självmant? Jag kan skriva under på det Sheyen skrivit. Jag bör inte heller ha körkort. Har försökt skaffa det men det gick inget vidare; jag lärde mig manövrera bilen men allt gick åt h*lvete när jag skulle ut och övningsköra i stadstrafik. Utgick dessutom från att folk följer trafikreglerna vilket var felaktigt. Det var psykiskt påfrestande för mig att övningsköra.
|
13 oktober 2012, 12:48 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|