Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Tjafsrabatt på SIBA. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Tjafsrabatt på SIBA.
Hittade reklam i en metro idag. Billig extern hårddisk! Skitbra! 500 gig för 599, och en terabyte för snäppet under tusenlappen!

Jag åkte dit, och frågade en försäljare om hårddiskarna. De hade dom, men dyrare. "Kunde jag ha läst så fel?" tänkte jag och gick därifrån. Hittade en Metro. Det STÅR lägre pris där.

Jag går in igen, och där står en annan kund och muttrar över hårddiskarna. "Ja, de är billigare än så" säger jag, och han muttrar nåt om lagstiftning och att hålla vad man lovar.

Jag går och pratar med försäljaren och frågar vilket pris som gäller. Det lägre gäller. *suckar högt*

I kassan får jag ett kvitto på att jag har köpt en "uppgradering". Så jag fick tjafsa lite där oxå, jag har nämligen köpt en hårddisk, inte en uppgradering av nånting. Får ett längre kvitto där det står att min uppgradering är en hårddisk.

Men snälla för fan.. MÅSTE ni hålla på sådär..

Så nu sitter jag här med min nya hårddisk, och känner mig lite lurad trots allt. Jag borde inte handla på sådana där ställen. Varje gång jag går till siba/on-off etc så försöker de imponera på mig med brist på serviceanda och brist på kunskaper. Men tjafsrabatt fick jag!

18 maj 2009, 20:30
Medlem
Inlägg Re: Tjafsrabatt på SIBA.
Ja, fy fan för att man måste hålla på att tjafsa med alla hela tiden. :cry:

20 maj 2009, 13:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.