Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 96  Nästa
Musiktråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Ode to the Brain! by Symphony of Science

http://www.youtube.com/watch?v=JB7jSFeVz1U

Symphony of Science - the Quantum World!

http://www.youtube.com/watch?v=DZGINaRUEkU


20 september 2012, 23:48
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
http://symphonyofscience.com/


21 september 2012, 00:04
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Tack @ Yetin

Det var en väldans annorlunda "venn'skap"...

Sagan Nye Druyan Soter Russel Dawkins Feynman Attenborough Freeman med så många fler och i ett "övervälvväldandande" mordernt och gränslöst artisteri :04:

db


21 september 2012, 03:36
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Julia Ecklar - Darkness:


22 september 2012, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Julia Ecklar - God wrote in LISP code:


Vi avslutar allt med en lite positivare låt.


22 september 2012, 01:25
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Julia Ecklar & Anne Prather - Space Hero:


Julia Ecklar - Ballad to a spaceman:


Musikstilen kallas "Filk" har jag just fått lära mig.


22 september 2012, 05:32
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Citera:
Schueberird skrev:

Musikstilen kallas "Filk" har jag just fått lära mig.


Det finns "filk":till allt... :07:

Juhupp; inatt :11: "filk" jag lära mig nå' nytt nu ju, juhu :04:

Mitt livliga Tack till Schueberird för Julia Ecklar :08: och att det... att det iaf i rymden åtminstone inte finns någon eller så finns det det? som kan ha tid att tolka mig när jag försöker att förstå vad det :10: här är... som jag snott ur det :06: här här hemma på min sarkofaga kammare alltså :11: menar att jag önskar ju inte bli döpt och frälst och å hela "haderitten" bara för att någon begick ett skrivfel och inte kunde skriva som "folk" nå'n gång på 1950-talet. :mrgreen:


Så som tur nu är för min ännu ohängda själ så fann jag en del nödigt "stuff" för att mitt hädiska liv inte ska förminskas med ytterligare för mig besvärliga sociala "coder" eller digitala dito som så jag kan fortsätta att stilla ro min båt över floden och hundarna ska med till gudsförgätet land. :ugeek:

Voj voj, voj ne voj ne, ack ack, det behövs en filktråd och gärna några swedish filksångs :lol: Sumpade just bort en viktig "flik" om "filk" en multilänk med ett jätteintressant innehåll och tillika värdefullt index m.m hittar den inte :roll: trots bokmärke etc f-n också :03:

db :( :03: :01:

Edit innan jag postar: det får va så iaf tillsvidare innan jag slarvar bort mer, som det här inlägget tex... men det är ju en musiktråd och det vore roligt om det gick att besvara frågan...

Vad ÄR det här som kallas Filk?


22 september 2012, 10:39
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Hope Eyrie En Filksong till åminnelse av Apollo 11


Song written by Leslie Fish & performed by Julia Ecklar. From the CD "To Touch the Stars" -

db :oops: över the Yankees :lol: vad de kan som jag inte har en susning om :mrgreen:


22 september 2012, 10:56
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
For the Need of the One - Julia Ecklar (THANKS BLINDTRUTHS!!)


db :03:


22 september 2012, 11:02
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Tick Tock Goes The Clock (Trock Parody of Tik Tok by Ke$ha)

I natt har jag nu fått lära mig att Trock = en sub genre av filk...

db 8-)


26 september 2012, 01:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 96  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron