Re: Är det Aspigt att inte kunna se någon bli mobbad ?
Jo, av födsel och ohejdad vana, en vana som är något som jag numera känner igen som en ryggmärgsreflex då jag öht inte tänker, inte heller har jag lärt mig så mycket av skiten som jag sen så ofta fått för mitt ställningstagande... men ska tillägga att det gäller i "irl", när det sen är på skärmen känner jag mig ynklig
dels att det för mig är svårt att få grepp om vilka språkliga nyanser modeord internetjargong som slungas runt i inläggen och sen att det är mitt eget så frustrerade med tungan mitt i mun hanterande av tangentbordet som inte låter sig infångas till det jag gör "verkliga" livet dvs ingriper med liv och lust och tar en hel del risker...
Försvarade oftast bara mig själv i tex skolan eller på arbetsplatser
(dock att jag som vuxen kunde påverka min omgivning mer handlingskraftigt och som jag förstått det kunnat vara en att räkna med vid otillbörliga konflikter) , underlät mig alltså att i direkt aktion verka till ett försvar av de "verkligt"
mobbade förstod inte då att även jag var en som var/blev mobbad för (?) av såväl barn som vuxna, men det kostade att ge sig på mig, något som mobbarna lärde sig blev en dyr läxa och därför helst valde ett lättare offer kostar det gör det fortfarande för de som tror att jag endast är ett lätt offer för deras egna kompensationsbehov... Jag har ju bara mig själv och min hund att försvara och inte så mycket mer att förlora... min uthållighet på just det här området tycks dessutom vara bottenlös
då jag redan upplever så mycket "helvete"
Så eventuellt nya oversittare;
welcome to my nightmare Edit: postade ett ofärdigt inlägg av misstag
men det är som det är, går ut med hunden istället kanske till postens utlämningsställe
db