Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
Är du rasist? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Är du rasist?
Savanten Svante skrev:
Mats skrev:
När en moderator uttalar sig så sätter det tydligt nivån för det här forumet. Här ska man vara öppet vidrig för att passa in.

För egen del ser jag det som att "här får även socialt opassande kommentarer plats".

Och det kan vara nog så viktigt för en aspie!

Ja, vissa socialt opassnde kommentarer får plats här. Dock inte mina, känns det som. Mitt sätt att vara verkar framkalla äckel hos moderator sugmundfreud med flera här på forumet.

12 februari 2010, 18:14
Medlem
Mats skrev:
Ja, vissa socialt opassnde kommentarer får plats här. Dock inte mina, känns det som. Mitt sätt att vara verkar framkalla äckel hos moderator sugmundfreud med flera här på forumet.
Utifrån min vinkel, så är du hjärtligt välkommen att kasta dig in i diskussionerna här också. Det är tom så att jag skulle uppskatta det, du brukar ha så härliga vinklingar på saker o ting.

Vad jag ser som problem för din del(inte min) är att det slängs mycket skit på moddarna på AF, i kombination med att du är en av dem och inte vill/bör bemöta det här.

Hur skall vi lösa det på smidigast vis?

12 februari 2010, 18:24
Medlem
Ufo skrev:
Vad jag ser som problem för din del(inte min) är att det slängs mycket skit på moddarna på AF, i kombination med att du är en av dem och inte vill/bör bemöta det här.

Hur skall vi lösa det på smidigast vis?

Jaa... Det är ju ett problem. Om jag får önska så skulle jag vilja bli betraktad som vilken medlem som helst när jag skriver på det här forumet - inte som en representant för moddarna på AF. Och jag skulle gärna se att jag slipper stå till svars på AF för saker jag skriver här. Då skulle jag kunna vara med här och slänga käft på nästan* samma villkor som alla andra, känns det som.

*Det stora undantaget är förstås när det diskuteras moderering på AF här.

12 februari 2010, 18:52
Medlem
Men det borde väl gå att ordna! Det är väl bara att göra en överkommelse om att du vill vara bara medlem utan tillägg av det du gör på andra forum.

Men då måste du ju också acceptera att det inte fungerar riktigt likadant som på forum och inte jämföra dem och prata om låg nivå

Det handlar inte om låg nivå eller inte utan om att det inte fungerar likadant här som på a-forum.

12 februari 2010, 18:58
Medlem
Om jag ska vara med här på samma villkor som alla tycker jag inte att jag ska behöva censurera mina åsikter. Om jag tycker att det är låg nivå vill jag kunna skriva att det är låg nivå. Jag vill inte hålla på och anpassa mig. Jag vill kunna skriva precis vad jag tycker. Anpassar mig gör jag tillräckligt mycket ändå ute i NT-världen.

12 februari 2010, 19:05
Medlem
Mats skrev:
Om jag ska vara med här på samma villkor som alla tycker jag inte att jag ska behöva censurera mina åsikter. Om jag tycker att det är låg nivå vill jag kunna skriva att det är låg nivå. Jag vill inte hålla på och anpassa mig. Jag vill kunna skriva precis vad jag tycker. Anpassar mig gör jag tillräckligt mycket ändå ute i NT-världen.

Välkommen bland oss missanpassade! :)

12 februari 2010, 19:08
Medlem
Mats skrev:

Självklart, bara du själv inte mår dåligt av det. Jag tycker det är helt rätt att du är här på samma villkor som alla andra och jag tycker det är kul att se dig här och kanske upptäcka en annan sida av dig en som AF-modd. :)

Och att jag är trött på moddarna på AF är mitt problem men jag har faktiskt inte tänkt på just dig i samband med det.

12 februari 2010, 19:19
Medlem
Mats skrev:
Savanten Svante skrev:
Mats skrev:
När en moderator uttalar sig så sätter det tydligt nivån för det här forumet. Här ska man vara öppet vidrig för att passa in.

För egen del ser jag det som att "här får även socialt opassande kommentarer plats".

Och det kan vara nog så viktigt för en aspie!

Jag gillar dig Mats, så du behöver inte bli emo ;) . Jag springer inte omkring och agerar moderator till vardags. När jag skriver i egenskap av moderator skriver jag med röd text och undertecknar det skrivna med moderator sugmundfreud.

12 februari 2010, 20:54
Medlem
För att återgå till trådens ämne, är dessa unga invandrarkillar rasister eller kanske enbart offer för den strukturella diskriminering som svenskarna utsätter dem för och som tvingar dem att bli kriminella.

DN skrev:
Malmö, vågen av personrån som drabbat Malmö är till del "ett krig mot svenskarna" Det säger 11 unga rånare med invandrarbakgrund som motiv till att de bara ger sig på svenska ungdomar.

De unga rånarna har intervjuats av Petra Åkesson till hennes C-uppsats i sociologi.
-Jag hade läst BRÅS rapport om unga rånare i Stockholm och Malmö och ville veta varför de rånar andra unga. Det är ju oftast inte mycket pengar det handlar om säger hon.

Petra Åkesson fick hjälp av kuratorer vid tre skolor och en organisation som arbetar med
unga brottslingar för att få kontakt med de unga rånarna. Hon intervjuvade dem både enskilt och i grupp.

- Det var tur att jag använde bandspelare för de svar jag fick var så anmärkningsvärda att jag fick lyssna flera gånger för att riktigt inse vad de sagt. "När vi är ute på stan och rånar, så krigar vi, vi krigar mot svenskarna" var ett återkommande argument.
-Pojkarna från en av skolorna berättade leende att " Det kommer en härlig känsla genom kroppen när vi rånar, man känner sig nöjd och glad, det känns som man har lyckats"

De intervjuvande pojkarna är mellan 15-17 förklarar för Petra Åkesson om vad makt innebär för honom.
"För mig innebär det att svenskarna ska lägga sig mer på marken och pussa mina fötter"

-De unga rånarna känner en kick av att utföra avvikande och riskfyllda handlingar och de pratar mycket om hur lätt det är att råna svenskarna och kicken blir ännu större när de är medvetna om att rånen är så enkla att utföra "Det är så lätt att råna svenskar, så lätt" sade en av pojkarna.

De unga rånarna planerar inte sin brottslighet.
"Nej, när vi ser några svenskar som verkar rika eller har bra mobiler så rånar vi dom"

Under intervjuverna talar ungdomarna om svenskarna som rädda mesiga och dumma.
"Svenskarna bara ger oss sakerna, de är så mesiga"

-Ungdomarna varken planerar eller organiserar de brottsliga handlingarna och har därför inte något affärsmässigt förhållningssät säger Petra Åkesson. Det som istället utmärker deras handlingar är att de ser sina rån som en livsstil.

Varför detta hat mot svenskar?

"Dom hatar ju oss" säger pojkarna med en sorts självklarhet säger Petra Åkesson. En av dem gav ett litet exempel.

"När en svensk handlar i Pressbyrån får han tillbaka pengar i handen, damen bakom disken ser honom i ögonen och ler. När vi handlar lägger hon pengarna långt ifrån sig på disken och tittar bort"

Varför finns det så mycket hat mot svenskar bland dessa ungdomar?
-Hat är ett för starkt ord. Men när det gått så långt att unga människor känner sig så frusterade att de välker att slå tillbaka mot samhället genom kriminalitet, då finns det också stor risk att de kan utnyttjas av politiska och religösa fundamentalistiska till ännu värre handlingar.
Malin Åkerström ser bara en lösning.
-Arbete till alla. Bidrag och alla dessa kurser bara ökar förbittringen. För mycket välvilja blir till sist ett förtryck

Låt orden svenskar och invandrare byta plats och gissa hur media hade beskrivit ett gäng svenska rånarkillar som sagt samma saker fast spegelvänt.

Min reflektion är varför tillåts invandre vräka ur sig dylika saker och bete sig på detta sätt utan att åtalas för hatbrott och brott mot HMF?
Var finns deras personliga ansvar för sin självvalda livstil, varför ska det alltid skyllas på det svenska samhället??

http://www.dn.se/nyheter/sverige/invand ... n-1.730573

12 februari 2010, 23:31
Medlem
Det har mer med klassklyftor än med etnicitet att göra...Rosengård ar dagens variant av Söder på 20-talet. Där hade du också blivit robbad om du flashade förbi i dyra kläder bland en massa folk utan mat för dagen.

12 februari 2010, 23:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 147 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.