Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
wellhörna. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg wellhörna.
Hej,

finns det en wellhörna här?

om inte tycker jag det borde läggas upp då det är rätt kul att både ha en egen och få posta frågor till andra för att förstå dom bättre...

mvh osv.

12 februari 2010, 18:06
Medlem
Inlägg Re: wellhörna.
Vad är en wellhörna?

12 februari 2010, 18:14
Medlem
Vad är en wellhörna? (Edit: Vanten hann före...)

Om du vill fråga något kan du väl annars skicka PM!?

Google gav mig bara träffar angående Wellhorn ("Wellhorn is a mountain in the Bernese Alps in Switzerland.").

12 februari 2010, 18:16
Medlem
Hittade ingen definition heller :S

I korthet kan man säga att det går till som så att om man vill sitta i brunnen (The Well) startar man en ny tråd i wellhörnan. Sedan är det fritt fram för alla övriga medlemmar att bomba en med frågor, och man svarar på alla frågor så gott man kan eller vill. Givetvis behöver man inte svara på frågor som gör en obekväm, eller röjer ens riktiga identitet. Frågor kan röra allt från politiska åsikter, filosofiska åsikter, hur ofta man tränar, vilken musik man gillar, om man knarkar mkt osv...

Kräver givetvis att den som hoppas ner i brunnen bjuder lite på sig själv och även att några andra har ett intresse av att veta något om densamme.

12 februari 2010, 18:46
Medlem
Aha! "Fråga en Volvoägare" så kan man fråga om den har hastighetsmätare som alla andra bilar och sånt? Låter som en bra grej tycker jag!

12 februari 2010, 19:10
Medlem
Har vi någon sexolog i gänget? Isåfall röstar jag JA med en gång.

Hur är det tänkt? skall det var fria trådar vart som helst eller i en speciell avdelning?
Får TS ta bort "trams-ot" så tråden blir överblickbar?

Berätta mer.

12 februari 2010, 19:49
Medlem
Alla wells brukar finnas i en egen forumdel. Trådarna är generellt sett omodererade (uppenbart onödigt trams, grova övertramp och personangrepp är givetvis inte tillåtna så dessa får gärna plockas bort av moddar) och svåra att överblicka. Lättaste sättet att läsa en well är (imo) att helt enkelt scrolla förbi alla frågor och bara kolla TS egna poster. TS citerar helt enkelt frågorna när denne svarar, så man kan läsa några frågor och tillhörande svar i en och samma post (alla frågor behandlas alltså INTE i samma post utan TS får lov att posta löpande). TS svarar löpande på frågorna allteftersom dom kommer in.

Detta är givetvis bara förslag och om man vill kan man ju ändra konceptet litegrann beroende på vad som passar bäst för just detta forum.

12 februari 2010, 20:06
Medlem
Vad står TS för?

12 februari 2010, 20:17
Medlem
lillsanna skrev:
Vad står TS för?

TrådSkapare.

12 februari 2010, 20:23
Medlem