Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
folk envisas med att gå med i enskilda idividers IPS-problematik och låter sig styras av dem genom indirekta och direkta hot om självskadebeteende och annat buhuu.

Det vet du inte. Du ser inte allt.


16 september 2012, 18:24
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nej, precis. Sedan kan också plågor vara verkliga även om ens sätt att hantera dem lämnar övrigt att önska. Gäller även ens sätt att hantera dem gentemot andra och på sätt man kan ha moraliska synpunkter på.

Herregud, jag kunde vara nog så ojuste själv när jag var ung. I aspigt och annat oförstånd och med djävligt verkliga plågor. Och jag vet numera att det fanns bättre sätt att hjälpa mig än att vara ensidigt hård och obarmhärtig så att jag störtade handlöst ner i plågorna igen. Och därigenom bara ännu mer krävande för min omgivning. Bättre sätt att säga även samma saker på.


16 september 2012, 18:44
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tappade fetat ord:
Zombie skrev:
Nej, precis. Sedan kan också plågor vara verkliga även om ens sätt att hantera dem lämnar övrigt att önska. Gäller även ens sätt att hantera dem gentemot andra och på sätt man kan ha moraliska synpunkter på.

Herregud, jag kunde vara nog så ojuste själv när jag var ung. I aspigt och annat oförstånd och med djävligt verkliga plågor. Och jag vet numera att det fanns bättre sätt att hjälpa mig än att vara ensidigt hård och obarmhärtig så att jag störtade handlöst ner i plågorna igen. Och därigenom blev bara ännu mer krävande för min omgivning. Bättre sätt att säga även samma saker på.


16 september 2012, 18:51
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
CodeRedAlert skrev:
folk envisas med att gå med i enskilda idividers IPS-problematik och låter sig styras av dem genom indirekta och direkta hot om självskadebeteende och annat buhuu.

Det vet du inte. Du ser inte allt.

Uppenbarligen varken du eller Zombie heller.

Nej, jag ser verkligen inte allt men det jag ser, stör mig så pass att det inte går att låtsas som ingenting.


16 september 2012, 19:17
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Incognita skrev:
CodeRedAlert skrev:
folk envisas med att gå med i enskilda idividers IPS-problematik och låter sig styras av dem genom indirekta och direkta hot om självskadebeteende och annat buhuu.

Det vet du inte. Du ser inte allt.

Uppenbarligen varken du eller Zombie heller.

Du ser inte allt vad vi har för oss heller, så spara på smädandet.


16 september 2012, 19:19
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ingen begär att du ska låtsas som ingenting. Jag menade vad jag skrev även här:
Zombie skrev:
Bättre sätt att säga även samma saker på.


16 september 2012, 19:22
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu utgick ni båda antagligen ifrån att jag skulle utgå ifrån forummedlemmar eller peka ut någon befintlig person i tråden jag tänte mig starta - vilket inte alls var min tanke.


16 september 2012, 19:31
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
CodeRedAlert skrev:
Nu utgick ni båda antagligen ifrån att jag skulle utgå ifrån forummedlemmar eller peka ut någon befintlig person i tråden jag tänte mig starta - vilket inte alls var min tanke.

Det trodde jag faktiskt inte, men det är bra att det inte är din tanke.


16 september 2012, 19:34
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Trodde inte jag heller. Men du har genomgående använt en hård ton i frågan och för att man ska lägga ihop två och två räcker det ofta att det ser ut som fyra, så jag känner mig ändå lugnare av att få veta att det inte var vad du tänkte.


16 september 2012, 19:38
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Nu tänker jag logga ut och ägna en stund åt att läsa om coping with trauma-related dissociation... och hoppas på en bättre dag imorgon.


16 september 2012, 23:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron