Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Radlängd 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Radlängd
Fenren skrev:
man kan också välja att inte ha webbläsaren på helskärm, då radländen är adaptiv.

Självklart.

Fenren skrev:
jag har löst det på precis det sättet. jag kör fönstret i halvskärmsbredd.

Haken är att jag inte vill ha fler fönster på skärmen och att jag har andra flikar som kräver den bredd jag har på browser-fönstret.

Men men, det är inget enormt problem för mig, så om ni vill fortsätta att ha det trasigt så ska jag inte gnälla mer.

16 september 2012, 14:30
Medlem
nallen skrev:
Fenren skrev:
man kan också välja att inte ha webbläsaren på helskärm, då radländen är adaptiv.

Självklart.

Fenren skrev:
jag har löst det på precis det sättet. jag kör fönstret i halvskärmsbredd.

Haken är att jag inte vill ha fler fönster på skärmen och att jag har andra flikar som kräver den bredd jag har på browser-fönstret.

Men men, det är inget enormt problem för mig, så om ni vill fortsätta att ha det trasigt så ska jag inte gnälla mer.

du får gärna gnälla på, då jag gärna skulle se en mer permanent lösning.

jag försökte bara tipsa dig och andra, ifall någon hade missat att man kunde göra så.

16 september 2012, 14:31
Moderator
Inte många som tycker saker här; svårt att veta hur representativa de är. (Sagt som både medlem och moderator.) Och av det tyckarna talar om begriper jag långtifrån allt.

Vad skulle till exempel en begränsning av antalet ord per rad innebära i layouten? En massa tombredd i inläggsrutorna? Större stil så att de fylls ändå? Bredare marginaler (Och till vänster i så fall vilken av marginalerna – vänsterspalten eller den utanför)?

Och om man sedan zoomade ut, skulle den av de sakerna det nu blev bli ännu mer utpräglad, så att inläggstexten till slut bara blev en löjlig fläck mitt i ett tomrum eller mellan jättebreda marginaler, eller skulle ordbegränsningen utökas med utzoomningen?

Vet inte om svaret på de frågorna är uppenbart för er andra, men för mig är det det inte.

17 september 2012, 21:18
Medlem
Det är inte självklart hur det skulle bli, det finns ju flera saker att välja på.
Om man behåller typsnitt och textstorlek så är ju marginalen bredvid inläggen det enda som återstår att justera.
Naturligtvis vore det bästa om användaren själv kunde välja sådana parametrar, jag har ingen aning om det finns plugins för det.

EDIT: aspergerforum har nog en fix bredd, det forumet fyller inte hela min fönsterbredd (som den är nu).

21 september 2012, 19:22
Medlem
En klar fördel med en kortare radlängd är att man inte behöver röra huvudet fram och tillbaka lika mycket, utan kan, mer eller mindre, stirra rakt fram hela tiden. Jag ser det själv inte som ett jätteproblem med nuvarande radlängd, men å andra sidan kan jag inte heller komma på någon fördel med nuvarande radlängd jämfört med en kortare. Hur skulle det bli om varje medlem kunde ställa in sin egen radlängd?

25 april 2014, 18:52
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.