Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa
Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn!
Zombie:
Nej inte ironi. Möjligen besvikelse. Jag saknar en tjattvän och hade hoppats kunna återse henne på en tjatt här.

Min besvikelse kan också ses mot bakgrund av att jag så sent som i morse levde under villfarelsen att Aspieforum var en plats där man kunde ta ut svängarna betydligt mer än på Aspergerforum. Jag hade helt missat att ambitionen numera är att hålla en städad ton, men med andra medel än på Aspergerforum.

15 september 2012, 15:23
Moderator
Städad ton? Vad är det?

15 september 2012, 15:26
Medlem
:03:

15 september 2012, 15:27
Moderator
Ufo skrev:
Som jag fattar det är det ingen(av forumadministrationen) som har några principiella åsikter i chattfrågan.

Ang den påstådda konflikträdslan, det är snarare en försiktighet inför de arbetsuppgifter som misstänks kan följa med på köpet. Det är bara energikrävande och tråkigt när ett gäng tjafsar i munnen på varandra och kräver forumadministrationens uppmärksamhet.

Spelplan, visst men vad är det för spel? Alla "spel" behöver någon form av regeluppsättning för att fungera.

De som förespråkar en chatt, får gärna ta uppgiften att identifiera de problem som brukar uppstå.
Då kanske man kan hitta lösningar att kringgå dem.

Instämmer.

15 september 2012, 15:28
Medlem
Mats skrev:
Min besvikelse kan också ses mot bakgrund av att jag så sent som i morse levde under villfarelsen att Aspieforum var en plats där man kunde ta ut svängarna betydligt mer än på Aspergerforum. Jag hade helt missat att ambitionen numera är att hålla en städad ton, men med andra medel än på Aspergerforum.

*applåd*

15 september 2012, 15:30
Moderator
Men skaffa en egen sandlåda att kasta sand i då, för fan! (skrivet i egenskap av medlem)

15 september 2012, 15:31
Medlem
Incognita skrev:
Städad ton? Vad är det?

Jag vet inte hur jag ska enkelt ska förklara det. Motsatsen brukar kallas "högt i tak". Förstår du då vad jag menar?

15 september 2012, 15:35
Moderator
Incognita skrev:
Ufo skrev:
Som jag fattar det är det ingen(av forumadministrationen) som har några principiella åsikter i chattfrågan.

Ang den påstådda konflikträdslan, det är snarare en försiktighet inför de arbetsuppgifter som misstänks kan följa med på köpet. Det är bara energikrävande och tråkigt när ett gäng tjafsar i munnen på varandra och kräver forumadministrationens uppmärksamhet.

Spelplan, visst men vad är det för spel? Alla "spel" behöver någon form av regeluppsättning för att fungera.

De som förespråkar en chatt, får gärna ta uppgiften att identifiera de problem som brukar uppstå.
Då kanske man kan hitta lösningar att kringgå dem.

Instämmer.

Jag med.

nallen skrev:
Mats skrev:

*applåd*

Dra inte så snabba slutsatser av saker varken Inco eller jag har skrivit. Titta er omkring på forumet istället. Ni kommer att se betydligt mindre städning än på Aspergerforum.

15 september 2012, 15:35
Moderator
Bollen är er. Vill ni ha en chatt så ta uppgiften på allvar istället för att gnälla. Det här är inget dagis.

15 september 2012, 15:42
Medlem
Jag har kunnat konstatera att acceptansen för "skit i sandlådan" är betydligt större här än på Aspergerforum. Så visst är det en viss skillnad. Men för mycket sandlåda och för mycket skit är nog inte särskilt bra i längden. Inte alltför innehållslöst tjatter heller för den delen. Men visst får man acceptera olika sätt att samtala. Jag tillhör dem som uppskattat att det på det här forumet även finns en hel del mer djuplodande diskussioner - det har jag kunnat göra utan att själv deltaga i dem.

15 september 2012, 15:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.