Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Nästa
Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Chatt nu, snälla Ufo! Du får 200 spänn!
Sedan undrar jag om man vill ha ett lugnt forum ska man nog inte bjuda in Aspiesar. Det blir ju alltid konflikter känns det som.

15 september 2012, 14:26
Medlem
Incognita skrev:
Men det har trots allt hänt att folk känt sig hotade till livet på AspergerForums chatt.

Då får de väl polisanmäla det i normal ordning. Det enda forumet behöver göra är väl att bistå med viss handräckning i samband med eventuell utredning.

15 september 2012, 14:31
Moderator
Mats skrev:
På vilket sätt försöker Aspieforum numera profilera sig gentemot Aspergerforum?

Profilera och profilera... Vem är det som profilerar sig, menar du? Jag hänger här för att jag trivs här, helt enkelt. Men... som ett ställe där man inte bränner sina broar så lätt kanske?

kullan skrev:
Sedan undrar jag om man vill ha ett lugnt forum ska man nog inte bjuda in Aspiesar. Det blir ju alltid konflikter känns det som.

Jag tycker inte att det brukar vara så mycket konflikter här.

nallen skrev:
Incognita skrev:
Men det har trots allt hänt att folk känt sig hotade till livet på AspergerForums chatt.

Då får de väl polisanmäla det i normal ordning. Det enda forumet behöver göra är väl att bistå med viss handräckning i samband med eventuell utredning.

Behöver, ja. Men jag vill inte tillhandahålla en spelplan om spelet på den börjar ske på liv och död. Om det nu gör det. Jag har själv inte deltagit i chatten på AspergerForum så jag har ingen koll på hur tonläget varit.

15 september 2012, 14:36
Medlem
Jag har deltagit, stundtals med viss entusiasm. Tonen har väl växlat, mestadels en massa trams, men också en hel del alldeles vanligt "fika-prat" och en del riktigt djupa diskussioner. Ofta pågår flera sorters samtal samtidigt.

15 september 2012, 14:42
Moderator
Mats skrev:
Zombie skrev:
Forumet är faktiskt inte det tillhåll för bara råskinn som (det gamla?) ryktet säger.

Nu blir jag riktigt nyfiken. Jag har nog inte hängt med i svängarna...

Nej, det verkar du inte ha gjort om det här förvånar dig. Det är rentav bra länge sedan det var ett sådant tillhåll. Långt innan Inco och jag (och två till) tillträdde som moderatorer. Ufo var då betänkt på att annars lägga ner forumet. Vilket några av oss, både råskinn och andra, tyckte skulle ha varit synd.

Mats skrev:
På vilket sätt försöker Aspieforum numera profilera sig gentemot Aspergerforum?

Inga regler, ett absolut minimum av censur, om möjligt inga disciplinåtgärder. I stället samtal och självreglering. Kan man väl säga, kanske bland annat.

Så länge det går, och än går det. En förutsättning är kanske att forumet är litet. Skulle den ändras får vi väl se.

15 september 2012, 14:47
Medlem
Incognita skrev:
... som ett ställe där man inte bränner sina broar så lätt kanske?
Zombie skrev:
Inga regler, ett absolut minimum av censur, om möjligt inga disciplinåtgärder. I stället samtal och självreglering.

OK. Tråkigt om de ambitionerna inte går att kombinera med en tjatt.

Men alltså... om ni tycker forumet är bra som det är ska ni förstås inte ändra på det.

15 september 2012, 14:54
Moderator
Anar jag en viss ironi eller något ditåt, Mats? Såpass frihetliga ambitioner och ingen kanal för spontansamtal liksom?

Det är också fråga om hanterlighet (moderationskapacitet, vilken stämning som byggs upp och hur den sprider sig...) och den skillnaden mellan formerna foruminlägg och chattinlägg att foruminlägget automatiskt ger något ögonblick till för eftertanke.

15 september 2012, 15:00
Medlem
Som jag fattar det är det ingen(av forumadministrationen) som har några principiella åsikter i chattfrågan.

Ang den påstådda konflikträdslan, det är snarare en försiktighet inför de arbetsuppgifter som misstänks kan följa med på köpet. Det är bara energikrävande och tråkigt när ett gäng tjafsar i munnen på varandra och kräver forumadministrationens uppmärksamhet.

Spelplan, visst men vad är det för spel? Alla "spel" behöver någon form av regeluppsättning för att fungera.

De som förespråkar en chatt, får gärna ta uppgiften att identifiera de problem som brukar uppstå.
Då kanske man kan hitta lösningar att kringgå dem.

15 september 2012, 15:16
Medlem
Ufo skrev:
De som förespråkar en chatt, får gärna ta uppgiften att identifiera de problem som brukar uppstå.
Då kanske man kan hitta lösningar att kringgå dem.

Ptja... Bara för att ta ett exempel så tenderar man att bli livstidsbannad.

15 september 2012, 15:21
Medlem
ett annat är att folk bryter mot påhittade regler, och sedan börjar regelpåhittarna att gnälla i övriga forumet.

15 september 2012, 15:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 116 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.