Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
IQ-test, ett sätt att glorifiera judisk autism? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: IQ-test, ett sätt att glorifiera judisk autism?
porslinet skrev:
wow, bara wow. bemöt ett påstående på ett vettigt och intelligent sätt så vi kan få en diskussion, glöm ämnet eller dö i en fettbrand.

:lol:
Menar du att om Ufo inte glömmer ämnet, så kommer Ufo istället laga friterad mat, glömma stänga av spisen, så att fettet fattar eld - och sedan hälla på vatten, så att hela bostaden brinner ner? Jo, sådant brukar jag alltid göra efter att inte ha glömt ämnet.

...eller menar du att du kommer hem till Ufo och lagar friterad mat och så vidare...? Mmmm, raffinerat! Orsak och verkan hänger dessutom ihop bättre då. Vad hade du tänkt fritera för något då? Blir det jätteräkor eller kanske syltmunkar? Syltmunkar passar bäst till eftermiddagskaffet, så kom ungefär vid 15 och glöm för allt i världen inte att koka kaffe också; annars kanske Ufo blir misstänksam. Tigerräkorna passar bra med ris och varför inte en söt soja (ketchap manis). Det är bra om du ber Ufo införskaffa en riskokare innan du kommer eller så tar du med en - man måste ju tänka klimatsmart.

11 februari 2010, 23:38
Medlem

11 februari 2010, 23:44
Medlem
:lol:

11 februari 2010, 23:50
Medlem
Savanten Svante skrev:

Hur ser det här tecknet(/tecknen?) ut hos dig? Jag lyckas inte hitta rätt encoding för det - eller så har jag inte rätt font installerad.

12 februari 2010, 00:02
Medlem
Schueberird skrev:
Savanten Svante skrev:

Hur ser det här tecknet(/tecknen?) ut hos dig? Jag lyckas inte hitta rätt encoding för det - eller så har jag inte rätt font installerad.

Edit:
Jag hittade unicode-koden (30C4) för tecknet när jag bytte till FF:
http://www.fontspace.com/unicode/char/30C4
Det ser ut att vara en rimlig respons.
Glöm att jag frågade eller dö i en fettbrand!

Bild

12 februari 2010, 00:09
Avslutat konto
Tecknet han skrev är katakana. Uttalas "tsu" men ser ut som en smiley. Snarlikt シ som uttalas "shi".

12 februari 2010, 01:46
Medlem
Josef3 skrev:
Tecknet han skrev är katakana. Uttalas "tsu" men ser ut som en smiley. Snarlikt シ som uttalas "shi".

Har du varit i Japan förresten?

12 februari 2010, 01:53
Medlem
Josef3 skrev:

Tack för förklaringen.

12 februari 2010, 03:41
Avslutat konto
lillsanna skrev:
Josef3 skrev:

Har du varit i Japan förresten?

Nopp, men jag vill till Kyoto och Sapporo. Två städer som tilltalar mig.

Det som sänker mitt japanintresse en aning är att det turistmässigt är ett sånt överhypat land. Alla har varit där och alla "kan allt om det" enligt de själva. Sånt stör mig.

Så vill jag inte ha den typiska "gaijinstämpeln" av gris i cargoshorts, Iofs kanske man inte får det om man går runt i nazistuniform istället? Måste ju finnas mer än en sorts gaijin och jag slår vad om att de aldrig sett en äkta nazist.

När jag varit på andra ställen har det tydligt märkts att jag "inte är som andra". Bakom mina valentinosolglasögon och exklusiva kläder, mitt strama och lite fascistiska yttre, min utstrålning etc. Japanerna borde också se det tycker jag. Jag ser inte ut som en gristurist.

12 februari 2010, 06:09
Medlem
Citera:
Det som sänker mitt japanintresse en aning är att det turistmässigt är ett sånt överhypat land. Alla har varit där och alla "kan allt om det" enligt de själva. Sånt stör mig.

Så vill jag inte ha den typiska "gaijinstämpeln" av gris i cargoshorts, Iofs kanske man inte får det om man går runt i nazistuniform istället? Måste ju finnas mer än en sorts gaijin och jag slår vad om att de aldrig sett en äkta nazist.

När jag varit på andra ställen har det tydligt märkts att jag "inte är som andra". Bakom mina valentinosolglasögon och exklusiva kläder, mitt strama och lite fascistiska yttre, min utstrålning etc. Japanerna borde också se det tycker jag. Jag ser inte ut som en gristurist.

Det stämmer nog, men förmodligen främst för att du är så udda. I regel brukar nog folk bara vara 100% sig själva i en trygg miljö, typ där man bor och alla vet precis hur knäpp man är, så man behöver liksom inte ens försöka verka normal. Jag har nog samma utstrålning, för jag känner igen det du skriver och detta fast jag är en halvgammal ful kärring och inte alls karismatisk på något sätt, utan bara mig själv rakt upp och ner.

12 februari 2010, 16:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.