Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Göra egen smiley?
Haha! (smiley för det i den situationen?) *tummen förhoppningsvis upp* (smiley?)Och jag som just tänkte skriva att... vad fan, nu har jag helt glömt det (smiley?)... jo, att jag kände mig som en dubbelmoralisk frestare (smiley?) på flykt från eget ansvar (smiley?). Den andras egna ansvar i all ära (smiley?) kan man ju retas måttligt också (smiley?).
|
14 september 2012, 13:57 |
|
|
Kaninmamma
Medlem
|
Smajlis som ger en vänskaps kram ( OBS vänskap) Och tröst är en önskan! Kram
|
14 september 2012, 16:13 |
|
|
Sheyen
Medlem
|
Jag vill gärna ha en tjej-smiley (med kropp) som är iklädd endast handduk, men så tappar hon handduken, så att man får se tuttar och kön. Men det har ingenting med sex att göra, för hon tappar handduken för att hon har träningsvärk i armen, från när hon och Stina var uppe i fjällen och åkte skidor. Stina insisterade på att tjej-smileyn skulle följa med till den brantaste backen och även fast tjej-smileyn insåg att det var en dålig idé föll hon för grupptrycket och valde att åka nedför den där branta backen. Det tog hårt på tjej-smileyns armar och ben.
|
14 september 2012, 18:16 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Nja, jag tycker den ser ut som en farbror med mustach och lila ögonskugga (och möjligen aningen läppstift på plutmunnen). Första gången jag såg den tyckte jag den såg mest konstig ut, men den tar sig (sade mordbrännaren). Varför rör sig ögonen? Den känns lite rörig. Den här är utomordentligt bra, till och med perfekt! Tydlig, ren, enkel och bra stiliserad och man ser direkt vad den föreställer.
|
14 september 2012, 20:27 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Ja, den lär nog inte bli särskilt flitigt använd. Den viftar ju med ögonfransarna! Jag skall nog göra en stillbildsversion av den, utan ögonfransar. Den känns lite våpig. Oj, tack!
|
14 september 2012, 22:25 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Möjligtvis, kanske reagerade jag på liknande sätt som Schubbe. Utom själva detaljerna i hans beskrivning av Nemesis. Och inte lika starkt emot, vad det verkar. Pretty plzzz är jag inte säker på om den är ända framme vid just det avsedda uttrycket; men den är på god väg, den är söt i sig själv (och uttrycksfull – frågan är bara vad jag skulle säga för) och det vore synd att inte både vidareutveckla det draget – i den eller avknoppad smiley – och behålla animeringen.
Men, jag har inte velat skriva så mycket än. Dels kanske jag inte har uppfattat allt eller än mindre fått ihop det, dels är jag mån om att konstnären får frihet att lära känna sina uttrycksmedel och bli säker i sadeln den känsliga första tiden...
|
14 september 2012, 22:50 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Och det är ju svårt med detaljer och subtiliteter med så här få stackars ynka pixlar. Som också ögnas igenom bra snabbt av många. Å andra sidan, jag skulle tycka det vore en oerhört spännande utmaning just att se hur långt man kan komma i att kombinera det med enkelhet och pregnans.
Samtidigt som man visst kan öva sig i "heltigenom" enkla saker också. Utmaning även det – till exempel att komma på något nytt. Men man behöver ju inte producera bara för en del av publiken. (Kanske särskilt inte bara för den del som redan har de flesta produkterna... )
|
14 september 2012, 22:58 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Aha, det är ögonfransarna som rör sig. Folk har redan börjat använda den ser jag.
|
15 september 2012, 01:50 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Min sons smiley:
|
24 juni 2014, 12:12 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Aha, ett exempel på homeopatisk magi: En harskorpion som framkallar regn genom att spotta rikligt.
|
24 juni 2014, 14:48 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|