Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Konstaterat att man missar hjärngymnastik om man inte har dagstidning. Vandrat runt på en främmande ort. Hur vet man hur mycket av de vidare vyerna som beror på exotikeffekten när man vet att det inte är allt? Och hur mycket av den ökade orken som beror på flykteffekten, och av straffet sedan som beror på att man har kommit hem till något man gör på fel sätt? Hur förenar man frihet med vardag?

14 september 2012, 01:27
Moderator
Jag har haft städfirma här, vilket var mycket välbehövligt, och sedan boendestöd (lika välbehövligt). Så nu är det rent här hemma och hyfsad ordning på papper och annat. Och eftersom diskmaskinen faktiskt var tömd (skickar en tacksam tanke) har jag lyckats få in den smutsiga disken i den också vartefter. En väldig massa förpackningar har sorterats och lämnats till återvinning, och en väldig massa papper har slängts. Borttappade viktiga papper och mediciner har hittats. Mat har jag också sett till att få i mig, och jag har röjt undan efter måltiden. Jag är mentalt inställd på en skrivarhelg, och det känns som att tillvaron börjar vara någorlunda under kontroll efter ganska mycket kaos.

14 september 2012, 13:50
Medlem
Hostat, gäspat och längtat.

14 september 2012, 14:26
Medlem
Har precis tittat på Uppdrag granskning som slog hål på den lögnaktiga myten om ökad kriminalitet och annat tjafs kring flyktingförläggningar.
http://www.svtplay.se/video/290486/del-3-av-17-nya-grannar

14 september 2012, 19:07
Medlem
Kollar på filmen 2012 med min dotter, tröstäter godis för att den är så dålig :shock:
Det blev liksom tv middag kaffe och godis :roll: :roll:

14 september 2012, 21:42
Medlem
Jag verkar ha gått i vinterdvala redan.
Har sovit både hela natten och sedan största delen av dagen.
Ska sova snart igen, kanske.

Hibernera mera.

Lämnat barn och hämtat barn, lagat mat och varit på apoteket, förutom det.

14 september 2012, 22:46
Medlem
2012 suger.

Jag har pluggat kvantmekanik och sprungit.

14 september 2012, 23:05
Medlem
Zombie skrev:
Hur förenar man frihet med vardag?

Genom att ge de förbannade vardagen så lite uppmärksamhet som det bara är möjligt.

14 september 2012, 23:35
Medlem
Yetin skrev:
2012 suger.

Jag har pluggat kvantmekanik och sprungit.

Ja det var rätta ordet, den sög verkligen! :D
Hade så tråkigt att jag gjorde aspie testen på 150 frågor för 4 gången.
För att kolla om det blev samma resultat. :01:
Det blev det :lol:
Allså resultatet var: 151 poäng av 200 i aspie poäng.
Och neurotypiska blev 57 av 200.
Stor sannolikhet Aspie var svaret.
Då förstår jag att jag trivs här med kolleger. ;)
Sov gott ! ;)

15 september 2012, 00:12
Medlem
Inte lagt mig för att sova än men nu ut med hund först sen kaffe och sen sova, annars rundgång...

Bild
BildBild
Bild
Bild

15 september 2012, 06:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.