Ny tråd Svara på tråd  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Göra egen smiley? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Göra egen smiley?
Ja, det är ju skitkul! Jag har visst fått mig en ny hobby.

14 september 2012, 02:10
Moderator
Zombie skrev:
Inconer av Icongnita?

Den var bra.

14 september 2012, 02:12
Medlem
Incognita skrev:
Bild

Nemesis

:?:

14 september 2012, 04:35
Moderator
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Bild

Nemesis

:?:

Den heter det, efter hämndgudinnan. Hon är kyligt sur. Ser du inte det? :P

14 september 2012, 08:19
Medlem
Incognita skrev:
Ja, det är ju skitkul! Jag har visst fått mig en ny hobby.

Vad duktig du är. Jag ser fram emot mer smajlisar med förväntan.
Men vart ser man vad de betyder om man är osäker.
Så det inte blir hel fel. :roll: / kram kaninmamma

14 september 2012, 09:23
Moderator
Tack! :D Jag har faktiskt länge varit sugen på att prova men trodde att man måste kunna programmera då.

Om man går in på länkarna så får man se vad mina smileys heter - det ger förhoppningsvis en hint. Fast Nemesis var uppenbarligen inte så tydligt... Men jag tänker att man gärna får använda dem kreativt, med olika betydelser.

Bild "Nemesis" - kyligt sur, hämndlysten, kallsinnig, elak... något sådant. Eller bara en brud med attityd, om man behöver en sådan smiley. Eller en spacklad bitch... En diva? Den var inte så jättetydlig, kan vi ju enas om.

:11: "pretty plzzz" - urskuldande, ängsligt, generat eller blidkande/vädjande leende. Eller när man blir rörd eller tycker att något är alldeles bedårande gulligt.

Bild "peace" är en fredsduva. Den kan man t.ex. använda för att vädja till diplomati, fredliga lösningar och människans inneboende godhet, eller när man vill sluta bråka och bli sams igen, kanske be om ursäkt.

14 september 2012, 12:47
Moderator
Finns det något särskilt ansiktsuttryck eller annat uttryck ni saknar i utbudet? Jag fick liksom lite blodad tand. (Dock åtar jag mig inga porriga uppdrag - det får ni göra själva.)

14 september 2012, 12:58
Medlem
Incognita skrev:
Finns det något särskilt ansiktsuttryck eller annat uttryck ni saknar i utbudet? Jag fick liksom lite blodad tand. (Dock åtar jag mig inga porriga uppdrag - det får ni göra själva.)

En smiley som ser riktigt jävla trög ut. Helt efterbliven, liksom.

14 september 2012, 13:23
Moderator
Nu känner jag mig riktigt tråkvuxet (smiley?) ambivalent (smiley?) som kanske gör mitt absolut bästa (smiley?) för att hålla dig borta från viktiga arbetsuppgifter (smiley?), även om man kan behöva pausa med annat (smiley?) – men i Fler smileys? har väl både jag och några andra slängt in tips på sådana vi har saknat. Och att moddarna inte har orkat ta tag i tipsen (smiley för "inte orka ta tag i"?) vet vi ju. :oops:

14 september 2012, 13:33
Moderator
Ah, ja, det finns ju faktiskt en del efterfrågat ja... Men idag blir det inte.

14 september 2012, 13:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.