Ny tråd Svara på tråd  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa
Göra egen smiley? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Fler smileys?
Ha ha ha ha...

13 september 2012, 16:27
Medlem
Om du ritar alla frames/bildrutor kanske jag kan översätta dem till en animerad gif. Storleken ska helst motsvara våra nuvarande smileys. Du kan ju använda ":lol:" som mall. Om du kan, ladda ner den och öppna den i valfritt bildredigeringsprogram (GIMP/photoshop etc...), så kan du se den uppdelad i flera frames.

13 september 2012, 16:30
Medlem
Incognita skrev:
Kan man göra smileys i paint? Det hade jag ingen aning om.

Man kan i alla fall rita alla enstaka frames en åt gången, men inte samtidigt och bmp stödjer inte animering. Annars går det bra att rita smileys i paint, men jag vet inte om aspieforum kan använda bmp-smileys, så man måste kanske konvertera dem efteråt.

Senast redigerad av Schueberird 13 september 2012, 16:33, redigerad totalt 2 gånger.

13 september 2012, 16:31
Medlem
Liten enkel bildeditor online.
http://www.favicon.cc/

13 september 2012, 16:32
Moderator
Tack för alla tips! Klart man måste göra en egen smiley innan man dör!

13 september 2012, 16:36
Medlem
Incognita skrev:
Kan man göra smileys i paint? Det hade jag ingen aning om.

Klart man kan. Gör en cirkel och färglägg.

13 september 2012, 16:38
Moderator
Inlägg Re: Göra egen smiley?
Schueberird skrev:
Om du ritar alla frames/bildrutor kanske jag kan översätta dem till en animerad gif. Storleken ska helst motsvara våra nuvarande smileys. Du kan ju använda ":lol:" som mall. Om du kan, ladda ner den och öppna den i valfritt bildredigeringsprogram (GIMP/photoshop etc...), så kan du se den uppdelad i flera frames.

OK, känner mig lite korkad nu men... Jag lyckas importera första framen av :lol: i programmet Ufo tipsade om, men kommer inte åt resten (har varken PhotoShop eller GIMP). Hur många frames har den? Så att jag får en bild av vad som är rimligt.

13 september 2012, 17:22
Moderator
Upptäckte just att det var två frames och att jag visst kom åt dem.

Är det alltså bara två? :)

13 september 2012, 17:26
Moderator
Nä, det stämmer inte - munnen skall ju också röra sig i den - men jag tror att jag fattar nu.

13 september 2012, 17:32
Medlem
Det är bara två frames.

13 september 2012, 17:37
Ny tråd Svara på tråd  [ 79 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.