Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Nästa
Kattråden - the one and only! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Vad fint att ni tog hand om henne då så hon slapp bo kvar i första hemmet! :09:
Synd att hon konstrar så där men det finns säkert någon logisk förklaring bakom som vi människor inte fattar oss på...


11 september 2012, 11:53
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
CodeRedAlert skrev:
Vad fint att ni tog hand om henne då så hon slapp bo kvar i första hemmet! :09:
Synd att hon konstrar så där men det finns säkert någon logisk förklaring bakom som vi människor inte fattar oss på...

Ja, jag kunde inte lämna henne där. Det kändes som att det var min plikt att rädda henne...

Ja, något är ju fel med henne. Det är synd om henne, så klart. Man ser på henne att hon inte mår bra alls.


11 september 2012, 11:56
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Jag har blandade erfarenheter av katter: Som barn fanns det aldrig några husdjur i familjen och eftersom husdjur inte fanns, så var jag heller inte intresserad av sådana. I vuxen ålder har ointresset fortsatt - och om jag ska vara ärlig så skulle nog husdjur och katter i synnerhet inte må så bra hos mig, för jag skulle antagligen glömma bort att mata dem och ta hand om dem och gulla med dem och allt man nu ska göra med sådana dära. Dessutom skulle jag inte stå ut med alla bieffekter i form av håravfall och kattbajs och slikt. Därför är jag snäll mot alla husdjur och överlåter dem till andra som är bättre lämpade. Man kan alltså säga att jag ständigt är en husdjurens hjälte som räddar dem från dåliga husfäder. ;)

Jag har dock bekanta som har katter, varav några har varit snälla och harmoniska medan andra emellanåt använt sina klor lite för mycket och kutat runt och spridit kattsand överallt, men gemensamt har de alla haft att de hårat av sig och spridit bajslukt och luktat katt i största allmänhet.

*backar ut ur tråden*

Kat har jag för övrigt inga erfarenheter av.


11 september 2012, 15:18
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Min förra katt valde en gång att göra en gräns i vardagsrummet -med hjälp av sin bajsröv! Jepp... Han satt ner och drog sig framåt med hjälp av framtassarna...


11 september 2012, 15:29
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Katter kan vara rätt duktiga på att skada människor, för att vara så små.

EDIT: oftast välförtjänt, naturligtvis.


11 september 2012, 20:45
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Yetin skrev:
Katter kan vara rätt duktiga på att skada människor, för att vara så små.

EDIT: oftast välförtjänt, naturligtvis.

:03:


11 september 2012, 20:53
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Saknar min lilla älskling som flyttat till en mer kattvänlig plats.


12 september 2012, 00:40
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Har du omplacerat din katt?


12 september 2012, 00:50
Medlem
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
CodeRedAlert skrev:
Har du omplacerat din katt?


Jag hade henom med till mamma i skogen i somras, och hen trivs så bra där så jag ville att hen skulle få vara kvar. Katten blir ensam för mycket när jag är i Göteborg, har mindre boyta och kan/vill inte gå ut. I skogen vill hen däremot vara ute, men aldrig långt från dörren.


12 september 2012, 13:58
Moderator
Inlägg Re: Kattråden - the one and only!
Det var osjälviskt och omtänksamt. Stackars dig! Du får la hälsa på mamsen lite oftare då.


13 september 2012, 10:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 111 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron