Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 41  Nästa
Tråden för oss naturintresserade 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Penis på kinden!
I kinden. Och utanför.

Mycket märkligt.
Mötte en leopardsnigel precis nyssligen på löprundan.


1 september 2012, 23:56
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Zombie skrev:
Korkskruvssnigel – för att dra ut på fredagsmyset? :shock:

[OT]

Någon kanske borde genmanipulera eller hybridisera en stars'n'stripessnigel till Obama som lyckatillpres(id)ent i brist på bättre kandidat.

[/OT]


Tackar Zombie för den snigelinjektionen till den transatlantiska horisonten "over there", efter att Jimmy Hendrix dog en alltför tidig död och att John Lennon mördades tio år senare så har jag inte haft mycket till övers för den där kontinenten, det var väl som att hälla ut barnet med badvattnet när jag förträngt Californens Redwoodssniglar etc.

Banana slugs :D Vet jag väl, läste rätt första gången också men hittade inga Obama slugs :P trots ett idogt sökande då jag annars tycker det är segt att söka på "webben"så här är en trevlig "site" som skulle gått mig förbi om inte Z. tvistat till det med sin knorr. HursomBanana slugs oskalade.

db *återkommer* :07:


2 september 2012, 01:00
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Idag var det tydligen flyttdag för vildgässen ovanför där jag bor. Små skaror (familjer och sommargrannar?) flög med sina hest klangfulla trumpetanden (saxofonanden?) mot, förmodar jag, någon samlingsplats.


10 september 2012, 20:31
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Jag såg några igår på väg söderlen, när jag satt och åt matsäck på en klippa ute i skogen och tänkte att nu är sommaren slut.


10 september 2012, 20:57
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Vi träffade på en räv igår. Den var nyfiken på katterna, tror jag.

Det kan ha varit räven från tidigare tillfällen, tydligen fanns det en hel rävfamilj här utanför som bodde vid kolonistugorna som folk matade för några år sedan. Så halvtama rävar finns det gott om i området.

Den här var otroligt fin och gullig, jättenyfiken också - den kom fram och nosade på kattleksaken som jag höll i!
:08:

Edit: Folk matade inte kolonistugorna. Orkar inte ändra, ska till tvättstugan.


10 september 2012, 21:04
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Folk matade rävarna, inte kolonistugorna. Äsch.
Onödig info.

Räven från i somras som blev knasig över kattens bajs och grävde upp den och gud vet vad mer - åt upp korven kanske?
Bild

Antagligen samma räv som igår.


11 september 2012, 00:08
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Citera:
CodeRedAlert skrev: Räven från i somras som blev knasig över kattens bajs och grävde upp den och gud vet vad mer - åt upp korven kanske?


Jo visst gjorde den det, våra katter äter ju en mer näringsrik föda av ett foder som till proteininnehåll etc långt överstiger rävens egen vardagsmenu på kadaver sniglar gråsuggor en å en annan sork blåbär men inte rönnbär och kanske t.o.m en av någon okänd anledning försvarslös igelkott. :geek:

db


11 september 2012, 04:15
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Mm, det låter rimligt - en näringsrik extra proteinrik korv, vem skulle kunna motstå en sådan delikatess?

Undrar om räven äter sådana här med som jag också stötte på för några dagar sedan?
Bild

Bild

Den hade stelnat till mitt på trottoaren och lekte död. Egentligen borde jag ha lyft undan den till vägkanten men jag vågade inte. Tänk om svansen hade lossnat? Och så såg den litet läskig ut...den kan ju ha muterat på grund av p-pillerhormoner i dagvattnet och utvecklat sylvassa gaddar, man vet aldrig med sådana här små krabat. :04:


11 september 2012, 10:32
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Nämen du måste ju ha ögon som en katt :o jo räven äter nog upp det som katter missar, nu måste du vara försiktig med de smärtstillande cephophan thraumodholerna de häringa amfiba? reptila? raringarna är nog på jakt efter estrella sessor :? varning!!! de kan ju börja spruta eld närsomhelst om de inte mutas med små visdomständer.

Editerar innan jag postar: inte "thraumodholerna" som sprutar eld och fångar sessor.


11 september 2012, 14:45
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Första gången jag hörde rådjursskall visste jag inte vad det var för något och blev väldigt illa till mods av det, till och med skraj. Jag var dessutom helt ensam ute i skogen i närheten av vad som troligen var en gammal torpargrund (med tanke på äppelträden som fortfarande växte där) och inte heller långt från det där gamla brunnshålet som jag skrivit om tidigare. Just det stället är ganska speciellt: Det andas liksom övergivenhet och svunna tider.


11 september 2012, 15:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 41  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron