Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det låter som en vacker och dramatisk dröm, Inco.


Jag drömde om en lägenhet dit jag flyttade in i med ett antal personer som jag inte längre kommer ihåg vilka det var.
I lägenheten fanns det flera rum med något slitna möbler vilka var litet avigt placerade över golvytan och golvet självt var marmorerat som av en gammal vattenskada så träparketten hade fått ett mystiskt mönster. Även målarfärgen i taket hade blivit förstört som av en pågående och långvarig vattenskada.

Utanför fönstret bredde ett oändligt hav ut sig, åt ena hållet såg man en ö med ett grönt träd som fångade solskenet i sina bladverk. När jag såg ut åt andra hållet ur ett annat fönster började vågorna plötsligt bli högre.
Vattnet nådde ända upp till fönsterkarmen, det var som om huset stod halvvägs ner i vattnet och när vågorna blev kraftigare så steg vattennivån och en del vatten slapp in i lägenheten.
Väggen vid fönstret bågnade plötsligt inåt och släppte igenom havsvattnet som yrde in över oss.
Men vi var inte så förskräckta utan försökte skratta bort det och tyckte till och med att det var bra att väggen gav vika så att trycket utifrån minskade.
Vattenvirvlarna var så pass kraftiga att vi åkte med dem inåt i lägenheten men sedan var plötsligt väggen och fönstret tätt igen. Men man såg vattenytan halvvägs upp på fönsterrutan och vågorna som slog upp.

Jag har drömt om liknande hus/lägenheter förut, med vatten ända till fönsterrutorna. Kommer inte ihåg om vattnet slapp in då.

Tolkning: En del av min problematik och livssituation är ohållbar och det jag hållit ifrån mig tränger sig in i mig, mitt medvetande och liv utan att jag kan kontrollera det. Men det skrämmer mig inte lika mycket längre, tvärtom är det som en befrielse (solsken utanför, ingen större panik).


9 september 2012, 03:05
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Har skrivit om mina drömmar på ett andra ställen... Nu hamnar den texten här:

Jag har drömt att jag, istället för en vänsterhand, hade en tvehövdad, gigantisk kuk som "hand". Det var skithäftigt!

----

Jag drömde att jag, Fenren och en annan kille (vill inte skriva namnet här) umgicks. Helt plötsligt bestämde vi att den här killens penis + pung skulle skäras av. Så jag skar av penis + pung. Dagen efter (fortfarande i sovande tillstånd) frågade jag Fenren om det var olagligt att göra så som jag hade gjort och han svarade att han trodde det, för att det hör till att man ska lämna in de kroppsdelar man skurit av, till livsmedelsverket. Sedan vaknade jag och var väldigt förvirrad...

----

När jag var 6 år gammal drömde jag att en man med 6 armar gned sin penis mot min brors rygg. Vad jag vet har jag inte blivit sexuellt utnyttjad som barn.

----

I natt drömde jag att jag gjorde i ordning en sil och skulle skjuta lite heroin, helt enkelt.

----

I natt drömde jag att KrigarSjäl och Dagobert träffades. Krigis ville skoja lite med mig, så han började jucka mot Dagobert.

Fan vad störd jag är... :lol:

----

I natt drömde jag någonting hemskt och väldigt verklighetstroget.

Jag var ensam hemma. Skrev på forumet, eller vad fan jag gjorde. Då öppnades ytterdörren och ett paket lades ner på golvet. I min dröm var det en självklarhet att alla brevbärare har allas nycklar, så att de kan leverera paket direkt hem till en, så man slipper krångla med att åka iväg och hämta paketet själv.

Men sedan insåg jag att "så går det ju inte till!". Jag gick fram till dörren och sa "hej" till "brevbäraren". Dörren stod på glänt. Då öppnades dörren lite till och 4 karlar kommer in i min lägenhet. De är långa, muskulösa och en av dem har tatuerade armar. De säger "det är polisen! Nu gör du som vi säger och följer med oss", varpå en av männen slet tag om min nacke med en hand och den andra handen höll mig i munnen. Jag hatar att bli tvingad och sitta fast så där, så jag sa "mm okej. Det är lugnt. Jag följer med er frivilligt. Ni behöver inte göra så här". Då kände jag hur någon av dem petade vid mitt rövhål, lol. Sen vaknade jag.

Vad är det för fel på mig, egentligen? :lol:

----

I natt drömde jag att jag var tillsammans med Andreas Lundstedt. Vi hade tydligen haft sex och sådant. Fenren smekte hans pung med en femkrona! :lol:

Sedan insåg jag att "Fan... Andreas Lundstedt har ju HIV!" (det har han). Så frågade jag honom om han har det och då svarade han "Ja, det har jag ju. Lika bra att berätta det, nu när vi har varit tillsammans så länge. Men det är lugnt. Det är typ bara 2% chans för dig att bli smittad". :lol: Jag bara "Aaaaah, okej då! :-) ".


9 september 2012, 11:19
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde om två hundar som jag hade fått i present av ett gammalt ex (eller om det var min mamma som skulle ha dem?). Den ena var ful som stryk; jag är ganska säker på att det var en hyena. Den andra var som en karikatyr av en sockersöt cockerspaniel, bara med ännu mer silkeslockig päls och air av sötsliskighet. Jag kände motvilja mot dem båda, ville inte alls ha dem. Det visade sig dock att de två älskade varandra och lekte jättefint ihop. De balanserade varandra på något sätt.

Integrering av olika aspekter av mig själv kanske?

-------------------------------------

Och så var det ett dataspel som man sögs in i så att man glömde den verkliga världen. Jag minns inte om det var jag eller någon annan som höll på att fastna där inne, men jag minns hur suggestivt det var. Det kan ha varit jag som var en av de två männen som var där inne. Två kvinnor sökte rädda männen. Jag kan också varit en av dem. Eller en av varje. I vilket fall som helst så var historien i spelet ändå så lockande att vi alla beslöt att åtminstone spela lite till. Med oss var en äldre man? androgyn? som ville att vi alla skulle stanna där inne och sökte få oss att glömma.


9 september 2012, 12:41
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det låter som något mycket signifikant.


9 september 2012, 13:00
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hur?


9 september 2012, 13:03
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag har för mig att vi lyckades överlista den där tjommen i alla fall. Blev avbruten av min sons tjat om dataspel mitt i.


9 september 2012, 13:05
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det kan ha varit så att han föll på eget grepp.


9 september 2012, 13:13
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
@CRA: kraftfull och positiv dröm! :)


9 september 2012, 13:16
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Incognita skrev:
Hur?


Den om hyenan och cockerspanieln alltså, med två så tydliga motsatser. Kan de vara några i din bekantskapskrets? Vad representerar de två hundarna för dig? Skulle de kunna smälta samman till en helhet som är bättre än delarna?


9 september 2012, 13:22
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
Hur?


Den om hyenan och cockerspanieln alltså, med två så tydliga motsatser. Kan de vara några i din bekantskapskrets? Vad representerar de två hundarna för dig? Skulle de kunna smälta samman till en helhet som är bättre än delarna?

De är ju jag, förstås. Den som anpassar sig och den som inte gör det.


9 september 2012, 15:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron