Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Jag funderar på dubbla tortillas (fyllda med philadelphiaost, mozzarella, soltorkade tomater och färsk basilika, och stekta i rapsolja) till förrätt, rökig cajungryta (om jag får tag på "liquid smoke" - annars blir det orökig cajungryta) till varmrätt, så då återstår bara att komma på en bra avslutning på det hela.

8 september 2012, 15:04
Medlem
Schueberird skrev:
Ordet "tvesovla" hade tydligen en gång en negativ klang [...]

En matglad vän och kollega yttrade en tidig morgon efter lite knappt ett dygns arbete (på raken) följande; man kan ju inte ha bara ett pålägg på smörgåsen! - varpå han lägger salami på räkosten :mrgreen:

9 september 2012, 01:03
Medlem
En sann hjälte. :mrgreen:

9 september 2012, 01:39
Medlem
Schueberird skrev:
Jag funderar på dubbla tortillas (fyllda med philadelphiaost, mozzarella, soltorkade tomater och färsk basilika, och stekta i rapsolja) till förrätt, rökig cajungryta (om jag får tag på "liquid smoke" - annars blir det orökig cajungryta) till varmrätt, så då återstår bara att komma på en bra avslutning på det hela.

Äh, det sket sig. :(

9 september 2012, 03:39
Medlem
Fy fan vad mycket mat vi har hemma. Rester, alltså. För satan vad mycket vi hade köpt till bröllopsfesten.

Planka (typ plockmat: snittar, rostbiff, grönsaker, ostar, lax osv ), smörgåstårta och prinsesstårta. Plus godis och en jävla massa chips. Även mycket alkohol (vi har skitmycket alkohol kvar).

Ska väl snart käka frukost. Vi har rätt mycket att välja på, ehehehehe... :07:

9 september 2012, 11:28
Medlem
Synd att man inte är en skåpråtta i det skafferiet. :07:

9 september 2012, 14:46
Medlem
kullan skrev:

På med en lössvans och två sådana där löständer, så ska jag putta in dig i vårt skafferi! :07:

9 september 2012, 15:04
Medlem
Sheyen skrev:
kullan skrev:

På med en lössvans och två sådana där löständer, så ska jag putta in dig i vårt skafferi! :07:

Passa dig du. Jag kanske tar dig på orden. Snart kanske jag " våldgästar " er. :07: :D

9 september 2012, 15:38
Medlem
kullan skrev:
Sheyen skrev:
kullan skrev:

Passa dig du. Jag kanske tar dig på orden. Snart kanske jag " våldgästar " er. :07: :D

Snälla: ta mig på orden. Jag vågar påstå att jag är seriös! :07:

9 september 2012, 16:47
Medlem
Det blev spagetti och köttfärssås idag.

11 september 2012, 19:25
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.