Re: Vad har du gjort idag?
Kan inte annat än att säga; vad trevligt med frosseri men måste det verkligen vara en halv ica-kasse svamp till renskavs-receptet, din näsa är välutvecklad så den näsan är det många som vill ha till nos på brukshundsklubben och efter det här kantarellsöket är det ju bara att fortsätta som tryffelhund, det gäller bara att utveckla gåvorna.
Min gamle vän hade en nos som jag fick äran att lära mig mycket av, det gällde ju bara att vara uppmärksam på vad den pedagogiska vännen signalerade med sitt kroppsspråk som accentuerades med svans öron och pointertass när bl.a någon exvis älg blev vittrad.
Jo jag lärde mig att känna igen doften av älg, tillräckligt känslig med min näsa är jag för att sen på stenåldersvis kunna slå ihjäl älgen när jag väl fått upp vittringen på den. Jag menar inte att jag går omkring i skogarna och slår ihjäl älg, bara att det är praktiskt att kunna om hungern skulle bli svår.
Idag ska jag gå till sjön och lukta på vatten.
Har en aning känslig mage för kantarellmackor så eventuell svamp får ges bort eller så låssas jag bara inte se den.db