Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Han har en mobil men den ligger på rummet hela dagen. Han är rädd att han tappar den så den går sönder. Så det är ingen ide att ringa han eller skicka sms till han under dagen. det är några timmar på kvällen han är anträffbar.

Jag vill inte vara elak men jag orkar inte förklara allt så att alla förstår hur det ligger till. Det känns som att i andras ögon är jag och pojkvännen extremt konstiga. Men det klart det måste vara knepigt att veta vad man pratar med barnlösa helnykterister som dessutom vantrivs på krogen.


7 september 2012, 12:46
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Neej då, jag tycker inte att ni verkar ett dugg konstiga, kullan. Jag hoppas bara att han anpassar sig efter dig också. Jag har själv tendenser att anpassa mig efter andras ramar och gränser, och det brukar inte bli så bra i slutändan.

Det finns sätt att få med sig sin mobil utan att tappa eller ha sönder den. Midjeväska kanske? Eller ett så'nt där blingblingigt litet fodral som man kan haka fast i bältet eller byxlinningen? Vanlig telefon? Men han kanske helt enkelt inte vill ändra på sina vanor? Eller så föredrar du också skype och kan inte tänka dig något annat sätt att kommunicera och jag bara pratar strunt. Fick bara en känsla av att du slog knut på dig själv för att anpassa dig efter hur just han är anträffbar.

Jag vantrivs också på krogen, för övrigt. Kopplar inte hur vare sig det eller barnlöshet hade med saken att göra. Men du behöver självklart inte förklara ändå. Du vet bäst hur din situation är, och om mina reflektioner/råd är helt åt helvete går det alldeles utmärkt att skita högaktningsfullt i dem. No hard feelings.

Jag unnar dig verkligen att få vara lyckligt kär. Hoppas det löser sig med datorn.


7 september 2012, 13:05
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ja i vanliga fall föredrar jag skype när jag inte kan träffa han irl. Naturligtvis anpassar han sig efter mig oxå i den mån det är görbart.


7 september 2012, 13:52
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ah, bra. :) Och kul att det löste sig med skype.


7 september 2012, 13:57
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
På något sätt måste jag komma igång.

*tvättstuga
*mataffären
*laga mat
*städa och diska
*läxförhör med fröken Stor, hon valde en knepig Jackson 5-låt som hon ska kunna utantill inför musiklektionen imorgon och så är det engelskaläxa samt matteuppgifter kvar för hennes del
*pianoövning med fröken Mindre inför pianolektionen imorgon
*förbereda för skolveckan
*rycka upp mig
*sluta ha ont
*ut med katterna så de får springa av sig ordentligt


9 september 2012, 16:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Allt utom tvättstuga avklarat.


10 september 2012, 01:51
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
kullan skrev:
Han har en mobil men den ligger på rummet hela dagen. Han är rädd att han tappar den så den går sönder. Så det är ingen ide att ringa han eller skicka sms till han under dagen. det är några timmar på kvällen han är anträffbar.

Jag vill inte vara elak men jag orkar inte förklara allt så att alla förstår hur det ligger till. Det känns som att i andras ögon är jag och pojkvännen extremt konstiga. Men det klart det måste vara knepigt att veta vad man pratar med barnlösa helnykterister som dessutom vantrivs på krogen.

Du är inte knasig !! Inte i mina ögon :09: kram


10 september 2012, 10:33
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Väcka min älskling och säga att kaffet är klart! :09:


10 september 2012, 10:34
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kaninmamma skrev:
Väcka min älskling och säga att kaffet är klart! :09:

Åh, va' gulligt! :08:

Jag skall sitta i bedömningsgrupp för en avhandling hela eftermiddagen, och därefter förbereda morgondagens fortbildningskurs. Sedan skall jag nog köpa lakritsglass. Och kanske ge mig på min egen text igen. Om jag orkar.


10 september 2012, 12:01
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Göra ett snabbt ryck och gå och köpa kravmärkt lakritsglass innan affären stänger. *sugen*


10 september 2012, 21:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.