Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Alla borde vara som den övre medelklassen i "intellektuella frågor" fast med arbetarklassens enkelhet och funktionalism. Vet ej om det ens är möjligt.


6 september 2012, 23:50
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Yetin skrev:
Jag föraktar både arbetarklassens kollektivism o antiintellektualism och medelklassens fåfänga o brist på verklighetsförankring. Kommer fan aldrig känna mig hemma.

+1
Fast jag skulle nog byta ut "föraktar"... mot något som betyder ungefär detsamma men låter snällare. :04:


6 september 2012, 23:57
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Brecht, Shakespeare och Ionesco i tonåren. Något avundsjuk. För mig var det utanförskap och inte bristande intresse. Ett utanförskap som jag tyvärr inte har lyckats rå på sen dess.

************************

Tycker just den där blandningen av saker från övre medelklass och arbetarklass verkar rätt vettig. (Av de positiva sakerna alltså. Just förakt känner jag själv också är kontraproduktivt – gör mig dummare, inte klokare.) Kan inte påstå att jag inte har haft liknande tankar själv. Och en liknande upplevelse av ensamhet på båda håll. It's lonely on the top, heh? Or when you're the pioneer? :lol:


6 september 2012, 23:59
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
It's lonely on the top, heh? Or when you're the pioneer? :lol:

Ja, eller hur?! :lol:


7 september 2012, 00:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Åt helvete. :evil:


7 september 2012, 11:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Superstressad och besviken lite omvartannat.

Skit också! Morgondagens vandring och hjortronplockning är inställd. Det var bara jag som hade anmält mig. Vad är det för fel på folk?! Har anmält mig till nya tillfällen, dock, som jag hoppas blir av. Imorgon blir det svampplockning med sonen och boendestödet istället.

Min sons bästa kompis från fjällvandringskursen kan inte komma på återträffen, vidare, så nu vet jag inte om det är värt mödan för oss att ta oss till Stockholm. Beslutsångest! Min son får bestämma. Så då kan jag inte planera förrän ikväll. :05:

Massor massor massor att göra och mycket begränsat med ork för att göra det.

Fasen, här slår man fullständigt knut på sig själv för att få alltsammans att gå ihop mot alla odds, och så behagar inte andra slå knut på sig. :05: Det är säkert oerhört sunt av dem, och kanske i slutändan innebär aningen mindre stress även för mig, men jag är i alla fall arg och besviken. *mutter mutter* Men det går väl över.


7 september 2012, 12:49
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Djävulens advokat reflekterar hemmasnickrat att världen står kvar, till och med tills du mår bättre i övrigt och kanske kan ta in (ännu) mer av den, och om du kan nå något slags lugn i det kanske du får litet mer energi till den attgöralista du nu har mera tid till?


7 september 2012, 14:12
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Fortsatt ont i fantomtand och efterföljande krater av isbergsmått. Även om tandläkaren påstod att det var en snäll och timid visdomstand som drogs ut?
Fattar inte.


8 september 2012, 14:58
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Aj, det låter plågsamt, CRA!

Jag är rätt pigg och gladlynt idag trots att jag glömt bort att ta ritalin. En rejäl skogsutflykt på förmiddagen gör susen. Härligt väder var det också - soligt men svalt, och luften var frisk.


8 september 2012, 15:58
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Jag har nog drabbats av spunk.


8 september 2012, 17:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron