... och där fick du ihop den här tråden med en annan aktuell. Men jag blir inte mindre förundrad.
... men synd att det var reklam. Jag är såpass gammalmodig att jag menar att det är något grundläggande fel när kreativiteten blomstrar bäst i sådana syften. Eller när annan kreativitet bara får utlopp på villkor att den används i sådana syften.
5 september 2012, 14:04
Zombie
Moderator
Re: Street Art Utopia
[OT]
Incognita skrev:
Jag orkade inte ta in alla bilderna, blev tvungen att avbryta. Men jag tänkte att jag kan återkomma och se mer någon annan gång.
Okej, kanske inte "alla andra" orkar det heller. Men nästa dag kommer det något annat intressant, och/eller kan man av ett eller annat skäl inte ta in just något alls och tänker återkomma, och så är man inte i bättre form dagen efter, och rätt vad det är har man glömt det; medan man kanske inte alls känner samma förberedelsebehov inför betydligt mindre intressanta saker, som man alltså får i sig mycket mer av...
Nåväl, det här är väl OT.
[/OT]
5 september 2012, 14:07
Incognita
Moderator
Det kanske är läge att släppa lite på kraven då. Bara försöka ta in det man faktiskt är intresserad av när tillfälle ges och acceptera att det kommer att finnas mycket intressant som man missar eller måste välja bort. Och kanske försöka skära ner på det där mindre intressanta så kanske det finns lite lite mer ork för det verkligt intressanta.
Jag struntar i de allra flesta länkarna av det skälet. På det sättet missar jag säkert massor av spännande input, men sådant är livet. Vår tid är ändlig.
5 september 2012, 14:30
Yetin
Medlem
Älskar street art i allmänhet och Banksy i synnerhet. Men jag orkar inte heller hålla mig uppdaterad.
5 september 2012, 16:57
Zombie
Moderator
Inco, OT-diskussionen skulle driva iväg åt "det låter så enkelt, men..." för min del om jag fortsatte. Inte dit jag ville, mycket svårare att formulera vart jag ville och det skulle kunna ta över tråden.
Tittat litet mer på gatukonsten och en hel del var ju både rolig och tankeväckande. Varför får man aldrig se sånt i verkligheten? Skulle möjligen rent av kunna använda en eller annan konsthatare (som inte är för aspig för att ändra sig ).
5 september 2012, 22:07
dygdig barbar
Medlem
Zombie skrev:
Zombie skrev:
... och där fick du ihop den här tråden med en annan aktuell. Men jag blir inte mindre förundrad.
... men synd att det var reklam. Jag är såpass gammalmodig att jag menar att det är något grundläggande fel när kreativiteten blomstrar bäst i sådana syften. Eller när annan kreativitet bara får utlopp på villkor att den används i sådana syften.
Förlåt förlåt förlåt om du tog litet illa upp – svårt att utläsa. Pianotrappan var rolig.
Men tänk så vilsamt det vore med ett enda lugnt ord sådär, ett ord som stämmer till eftertanke och rentav mer, i bara ett par lugna färger, på alla platser i ett kollektivtrafikfordon där man är van att det finns reklam. Inte hade jag kommit på det utan den där bilden.
Zombie skrev: Förlåt förlåt förlåt om du tog litet illa upp – svårt att utläsa. Pianotrappan var rolig.
Sorry sorry sorry nej, nej tog varken litet eller stort sett illa upp - får jobba på det där. Det där som jag postar menar jag bör ju helst skrivas trots att jag är mycket mer gammalmodigare så det går att utläsa något någorlunda tydligt och för att intet något missförstånd ska falla för att bestå från det som ändå var otydligt men ändock tolkades rätt.
Skickar ett stort Tack större än det tidigare postade tacket
db
6 september 2012, 07:18
Incognita
Moderator
Zombie skrev:
Inco, OT-diskussionen skulle driva iväg åt "det låter så enkelt, men..." för min del om jag fortsatte. Inte dit jag ville, mycket svårare att formulera vart jag ville och det skulle kunna ta över tråden.
Tittat litet mer på gatukonsten och en hel del var ju både rolig och tankeväckande. Varför får man aldrig se sånt i verkligheten? Skulle möjligen rent av kunna använda en eller annan konsthatare (som inte är för aspig för att ändra sig ).
Jag vet, jag vet... men nu lyckades du ju faktiskt! Remember! *svänger mig inte med engelska hur som helst, utan citerar Spock; då är det OK*
6 september 2012, 09:29
dygdig barbar
Medlem
Yetin skrev:
Älskar street art i allmänhet och Banksy i synnerhet. Men jag orkar inte heller hålla mig uppdaterad.
Kul att du nämner Banksy för då kanske jag via forumet får veta mer om den art som just nu är på tråden, själv är jag glad av att få höra talas om den Banksy som har gjort sin "grej" till en konstart som gör sig en i egen hög person gällande som med så många sätt och som på exvis; plan avgator väggar murar och i ateljeer gallerier media som bl.a skivomslag m.m, orter kontinenter etc, Banksy är för mig mest intressant som den kreative aktör som försöker hålla sig utanför det etablissemang som han trots allt är eller blir en del av hmm... vet hur jag menar men vet inte hur jag ska beskriva paradoxen, men det är främst hans bilder från murarna på västbanken. och med installationen på disneyland som talar sitt eget tydliga språk; ett mycket intressant språk...som etsat sig fast på djupet av mitt intresse för vad "street art" också kan vara.
Banksy nu i sin egen självförsörjande konstindustri... [som ett självspelande piano som inte upprepar sig men gör det ändå för att; baletten kräver att få se sin publik naken i orkesterdiket ]
db som den dära kulturtanten från leksaksparaden i tomtens verkstad.
Lägger till de här länkarna som känns som hm... igår
Kobra det var några år sedan de här inslagen visades... har det inte hänt mer sedan dess? jag har ju för faan blivit äldre men murdjävulen är kvar och nu är det faktiskt värre med all jäkla skit som bara sopas under mattan...
Yada,yada...räntesänkningar, styrräntor, rädda euron, Dagens Eko som förr.