Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den senaste veckan har jag bekantat mig med den uppdaterade redigeraren: En mycket trevlig bekantskap.
Kort kan jag säga att jag lär inte få slut på room brushes eller terrain brushes på ett tag och jag lär inte heller behöva bekymra mig över att grafikmotorn får krupp efter att jag byggt alldeles för mycket detaljer eller skapat för vidsträckta vyer.
Dessvärre måste jag fortfarande hålla koll på antalet celler, eftersom det maximala antalet ligger kvar på ungefär samma nivå som tidigare, fast ibland är det bra med vissa begränsingar, så att man inte själv får krupp.
Pågående projekt just nu är att öppna upp ovanför taken i min lilla stadsdel och variera tak- och skorstenshöjder, så att det ser lite mer naturligt ut (jag var tidigare tvungen att hålla i princip allt på samma höjd för att undvika grafikmotorkrupp). Sedan ska jag flytta några grottor till kapitel 2 för att kunna använda de sålunda sparade cellerna till viktigare saker ovan jord. Tavernans terrass ska bytas ut mot ett torn. Alla tak som tidigare saknade room brushes (eftersom jag fick slut på dem) kan nu få sådana utan problem. Jag lär dessutom inte kunna låta bli att lägga till några extra interiörer nu när jag har möjligheten.