Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Montas! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Montas!
http://indiegames.com/2012/09/welcome_to_the_opera_of_horror.html

Citera:
Montas is an ambitious single player first person exploration game that focuses on immersion, atmosphere, story and interactivity. There will be no combat and no HUD. Instead the gameplay involves running and hiding from enemies, various puzzles and a story to unravel.

4 september 2012, 23:15
Moderator
Inlägg Re: Montas!
Dito. Fast troligen intressant tips. Friheten från social interaktion kanske kan göra det till någon sorts inkörsport till den där nätkreativitetsvärlden eller träning av slumrande intelligens. Om stämning och psykologi osv. inte är alltför enkla. Får väl se när jag har litet koncentration... när nu det blir.

5 september 2012, 01:22
Medlem
Det verkar som att det kan bli något utöver det vanliga, så jag ska nog försöka ta mig tid till det när det väl släpps (enligt uppgift någon gång under 2013).

Om man inte orkar spela själv eller inte har tid, men ändå vill uppleva spelet och storyn kan man ha turen att hitta någon annan som spelat det och lagt upp videor (så kallade "Let's Plays") på till exempel Youtube: Det blir som en film med pålagda kommentarer. Det kräver mindre tid/ork än om man själv skulle ha spelat.

5 september 2012, 01:42
Medlem
Zombie skrev:
Om stämning och psykologi osv. inte är alltför enkla.

Indieutvecklarna tenderar att lyckas bättre med slikt än storföretagen. Antagligen för att de kan/vågar ta ut svängarna mer. Storföretagen är mer beroende av att spelet säljer bra.

5 september 2012, 01:47
Medlem
Zombie skrev:

Medhåll på det - även om jag har turen att orka med en del av det i alla fall.

5 september 2012, 01:48
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.