Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Sann parasitism 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Sann parasitism
Liberal demokrati anser att alla som inte är akademiker och höginkomsttagare är värdelösa. Alla "lägre" yrken, samhällets gräsrötter, ses som skit. Status är viktigare än respekt. Status är i många fall motsatsen till respekt.

Ett samhälle behöver poliser, bönder och annat för att fungera. Inte bara akademiker. Alla kan inte vara akademiker.

Vänstern i Sverige vill att alla ska vara akademiker för att det "jämnar ut klasskillnaderna". Det är själva titeln och diplomet som avgör klasstillhörigheten alltså.

Högern vill att alla som inte tillhör eliten ska vara slavar åt den.

Invandrarna vill rida direkt till toppen och helt ignorera samhällets gräsrötter. De vill ha ett samhälle där läkare har högre människovärde än poliser och hantverkare. Det är de vita, ursprungsbefolkningen, som ska få samhället att gå runt medans invandrarna ska åtnjuta högre status. I synnerhet judar och iranier är helt besatta av den här idén att åka snålskjuts på redan fungerande samhällen där samhällets fundament (till skillnad från i Iran) fungerar.

Jag tycker det är fel att stigmatisera hantverkare och icke-akademiker. Jag anser att den akademiska elitismen måste bekämpas. Det var bättre när de enda som tilläts vara akademiker var prästsöner. Samhället hade mer respekt och medmänsklighet då.

Idag är det bara liberala idéer överallt. Jag kan inte existera i ett sånt här samhälle.

Jag är en tjänare. Jag vill tjäna kejsaren eller führern. Jag vill bli tillintetgjord i min offentliga personlighet och endast ha en tjänarroll. Jag vill bidra till harmoni den vägen.

Tyvärr ser inte samhället ut så. Det är de sanna parasiterna, de intellektuella, liberalerna och invandrarna, som skapar hetsstämning mellan samhällsklasserna.

Jag har inte rätt att existera i det här samhället. Jag får inte finnas till. Jag är värdelös här eftersom jag aldrig kan anpassa mig till liberalismen och individualismen som råder.

8 februari 2010, 01:47
Medlem
Inlägg Re: Sann parasitism
Jag kan bli oerhört iriterad på folk som säger till mig typ:
- Men om du orkar sitta vid datorn, kan du väl ta ett enkelt skitjobb som städare?

Vadå skitjobb? Jag önskar jag orkade städa hemma mer än jag gör, jag gillar att städa. Jag har arbetat som städkärring och det var både okej betalt och inte alls ett skitjobb. Fick sparken dock som överallt annars, jag städade för långsamt och noggrannt och det kunde inte tolereras. Och mina arbetskamrater samt chefen hatade mig pga min personlighet.

Men skitsamma, universitetskorridorsläntrarna skulle inte palla en vecka utan städning av deras skola :twisted: . De må kalla det skitjobb, men de vill ju knappast moppa upp sin egen skit, de otacksamma asen.

8 februari 2010, 03:00
Avslutat konto
Att samhället lyckats bli ett samhälle för "skitjobb" och "glassarjobb i karriären" är vidrigt.

Jag tycker det är fint med bönder, hantverkare, poliser och militärer.

8 februari 2010, 04:21
Medlem
Ja det är vidrigt. Regementet där min pappa jobbade lades ner, medans fjantjobben bara ökat i takt. Jobbcoacher och annat anses väl fint antar jag. Alla jobb där man egenligen inte gör någon nytta anses fina.

Behöver sverige inget försvar? Jomen hejsan, ja vi får väl se om det blir annat ljud i skällan den dagen vi faktiskt behöver försvaret. Själv skulle jag hellre se att sekten "vi skattebetalares" skattepengar går till ett fungerande försvar än till jobbcoacher.

Jobb där man inte gör någon nytta: Vissa läkare tex. Många av dem gör ingen nytta för att de är idioter med läshuvud. Jag citerar min narcissistiske granne:
"Min bror jobbar som läkare, han tjänar 40 000:- i månaden och han har inte botat nån!!!!"

Kan ju fanimig ligga en sanning i det. Min granne var inte så smart, så hans bror kanske inte var så smart heller.

De jobb du räknar upp är viktiga, det är jobb som borde premieras. Jag vill gärna kunna köpa mjölk som är producerad nästgårds, slakteriavfall till hundarna som inte kommer från kina, jag vill kunna leja en skicklig hantverkare för att renovera mitt badrum, och polis och militär kan ofta samarbeta, att lägga ner regementen landet runt är ren idioti.

Man sparar in på nödvändiga saker och startar upp fjantverksamheter, detta gör mig kräkfärdig.

8 februari 2010, 05:13
Avslutat konto
Jag skulle vara lyckligare bara jag fick gå i uniform och se mig själv som en liten del i ett enda stort kollektiv, men med min medicinska bakgrund och med samhällets utformning idag varken får eller kan jag utbilda mig/jobba som något i uniform.

Dessutom är svenska uniformer så jävla fula. Poliserna har gigantiska bebisoveraller i bävernylon. Haha.

8 februari 2010, 05:31
Medlem
:lol: De har ju fan bävernylonoveraller!!!! Det hade jag inte tänkt på, men det stämmer ju. Jag hade en bävernylonoverall som barn. Den satt illa och var ful.

Jag tror att jag skulle ha mer respekt för poliser om de hade snyggare uniformer. Bävernylon funkar för byggarbetare, sophämtare och brandmän, men poliser ska ju vara auktoritära...
Bild

8 februari 2010, 05:39
Medlem
Häromdagen såg jag en som plogade och grusade gångvägarna. Han stannde vid någon kant och kastade grus manuellt. Normalt sett brukar jag bara anta att allt är plogat utan att tänka på det. Det måste vara trevligt att ha ett jobb som man faktiskt ser resultatet av och som andra har direkt nytta av.

9 februari 2010, 19:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.