Ny tråd Svara på tråd  [ 87 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Var går gränsen för otrohet? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Var går gränsen för otrohet?
Incognita skrev:
Jag skötte det hela så schysst det var möjligt, anser han. Vårt uppbrott fick honom t.o.m. att ta tag i sitt liv på ett beundransvärt sätt.

Även han framstår ju som en bra människa. Med jordmån att låta sig växa.

14 augusti 2012, 14:35
Medlem
Incognita skrev:
Ämnet trohet är inte längre relevant för mig eftersom det verkar troligt att jag kommer att leva resten av mitt liv i celibat. Mitt hjärta tillhör någon som inte älskar mig. Själv ger jag nog upp det där med kärlek fullständigt, eftersom det är uppenbart att jag inte är skapt för det.

HA! Jag skulle skratta om det där inte var så patetiskt.
Get real, tjejen.

Vilken hybris, vilka dramaqueens - ni två är värre än jag. Och det säger inte lite.

Kanske lite TID och eftertanke får samtliga inblandade på andra tankar. Det snurrar ju till ibland, det gör det. Sedan rätar sig avigsidan ut igen och allt blir bra.
Det tror jag.

14 augusti 2012, 14:51
Moderator
No offense, men det har du ingen aning om.

14 augusti 2012, 15:15
Medlem
^^

14 augusti 2012, 18:02
Moderator
Nä men allvarligt är det nog dags att jag står på egna ben och inser att kärleken inte kan vara ett magiskt piller som löser alla problem. Det får man nog vackert göra själv. Celibat verkar som en rätt sansad lösning, tycker jag. Det är ju inte som att det inte finns tillräckligt att noja sig över i livet ändå. Jag skall ta hand om mig själv nu, försöka hitta en solid grund i mig själv först och främst. De bir la brå.

14 augusti 2012, 21:33
Medlem
Incognita skrev:
Nä men allvarligt är det nog dags att jag står på egna ben och inser att kärleken inte kan vara ett magiskt piller som löser alla problem. Det får man nog vackert göra själv. Celibat verkar som en rätt sansad lösning, tycker jag. Det är ju inte som att det inte finns tillräckligt att noja sig över i livet ändå. Jag skall ta hand om mig själv nu, försöka hitta en solid grund i mig själv först och främst. De bir la brå.

ja, sin egen lycka måste man stå för själv och har man fixat den så är det långt ifrån omöjligt att fixa en partner. de brukar dyka upp när man minst anar det, ungefär som smurfarna. :04:

30 augusti 2012, 09:16
Moderator
Tack Fenren! Så kan det nog vara.

Jag vill bara ha en kärleksrelation men med någon som klarar av hela mig. Han måste inte vara överförtjust i precis vartenda ett av mina drag - bör inte vara det - men måste ha självkänsla nog att se och möta hela min person och bejaka min utveckling och livskraft. Finns ingen sådan man, får jag väl rå om mig själv.

3 september 2012, 09:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 87 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Som gäst saknar du privilegier.