Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Windows 8 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Windows 8
Är det någon mer än jag som håller på att testa Windows 8?
Känner mig väldigt kluven till det skitfula och helt annorlunda
gränssnittet, men det kan vara ovanan.
Tänker inte installera det på nya datorn där blir det Win 7 tills
vidare med ev. uppgradering sedan. Är mer intresserad av hur
Win 8 hanterar multitasking, multithreading, dubbla fysiska processorer
och hur det hanterar spel och program. är lite för lat för att läsa
mig till det och brukar alltid vara bäst att testa själv.

31 augusti 2012, 17:47
Medlem
Inlägg Re: Windows 8
Ingen aning faktiskt - jag kör fortfarande XP på min kära skruttdator, som dock fortfarande håller ihop förvånansvärt bra (den klarar av det som är viktigast för mig just nu) - vilket antagligen beror på att jag inte kör win 7/8 på den (vilket hursomhelst inte skulle gå även om jag försökte).

31 augusti 2012, 18:00
Medlem
Schueberird skrev:
Ingen aning faktiskt - jag kör fortfarande XP på min kära skruttdator, som dock fortfarande håller ihop förvånansvärt bra (den klarar av det som är viktigast för mig just nu) - vilket antagligen beror på att jag inte kör win 7/8 på den (vilket hursomhelst inte skulle gå även om jag försökte).

Ja just ja, kommer ihåg att du hade problem med din dator för ett bra tag sedan,
men som du löste till slut. :)

1 september 2012, 21:03
Medlem
Tja, löste och löste... jag skjuter bara problemet framför mig på en liten vagn - förvisso en väldigt lätt vagn, men fortfarande en vagn.

2 september 2012, 01:17
Medlem
Schueberird skrev:
Tja, löste och löste... jag skjuter bara problemet framför mig på en liten vagn - förvisso en väldigt lätt vagn, men fortfarande en vagn.

Så länge det funkar och du kan göra det du vill med den så är ju den lilla vagnlösningen bra. :)

2 september 2012, 12:08
Medlem
Jag tittade på gränssnittet och kände så här ungefär:

Bild

2 september 2012, 13:58
Medlem
När jag en gång installerade XP var det första jag gjorde att fixa till så att gränssnittet såg ut precis som win2k: Det kanske går att göra samma sak med 8, det vill säga tweaka det tills det ser ut exakt som man själv vill ha det!?

2 september 2012, 14:39
Medlem
Schueberird skrev:
När jag en gång installerade XP var det första jag gjorde att fixa till så att gränssnittet såg ut precis som win2k: Det kanske går att göra samma sak med 8, det vill säga tweaka det tills det ser ut exakt som man själv vill ha det!?

nix

2 september 2012, 14:45
Medlem
*nix. ;)

2 september 2012, 14:46
Medlem
japp det går nästan med hjälp av olika programvaror så nu ser mitt win 8 ut som win 7,
men det går att växla mellan gränssnitten.

2 september 2012, 18:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.