Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 201  Nästa
Mattråd! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Mattråd!
Det är aldrig för sent.

2 september 2012, 02:21
Medlem
Det var bra, fast jag hade redan bestämt mig ändå för att äta halv middag (vi låtsas här att "middag" är ett kvantifierbart begrepp).

2 september 2012, 02:25
Medlem
Schueberird skrev:
Jag vill äta middag: Är det för sent för det?

Nä inte da, möjligen lite tidigt men vad gör det väl det?

Själv är det mackor till fikat nu så då återstår det bara att hoppa frukosten i ottan och gå direkt på något småvarmt "litet men gott" innan lunchen som då också får hoppas innan jag travelerar till mataffären för bunkring av butiksbakat bröd, borde fan baka själv, i ett annat liv då.

db

2 september 2012, 02:35
Moderator
Men om du äter middag nu och äter frukost imorgon vid någorlunda normal tid måste du kalla frukosten imorgon nattmat, lunchen frukost, middagen lunch, påföljande morgons frukost middag och så vidare.

2 september 2012, 02:42
Medlem
Nu blir det kungliga mackor!

7 september 2012, 15:40
Medlem
Skriv gärna mer om pålägget.

Ordet "tvesovla" hade tydligen en gång en negativ klang (typ "tvesovla inte" = "var inte glupsk"), men jag använder det själv som ett neutralt beskrivande ord för situationer då jag har dubbla pålägg på min smörgås. Jag brukar ju till och med multisovla ibland inför utflykter.

På söndag tänker jag banne mig laga trerätters, fast jag har inte riktigt bestämt vad det ska bli än. Det kanske inte ens blir, men sådan ser planen ut i alla fall.

7 september 2012, 15:48
Medlem
Kungligt pålägg: Bregott, tomat och herbamare. ;)
Kungligt för att jag var så hungrig...

Jag har en ganska liten mun så stora mackor med mycket pålägg blir svåra att få in. Ännu en kranial missbildning.^^

8 september 2012, 01:00
Medlem
Det händer att det knakar i min lilla mun när jag äter multisovlat - men det är det värt. :04:

8 september 2012, 05:14
Moderator
En annan fick in tre klementiner i käften redan som barn. :P Fast när jag försökte tugga, sprutade saften ut genom näsan.

Idag blir det renskav med kantareller och ugnsstekt potatis, squasch och aubergine med färsk lök, örter, vitlök och olivolja, samt majskolvar.

På matsäcksmackorna hade vi rökt renstek och kryddig färskost.

8 september 2012, 12:36
Medlem
Incognita skrev:
En annan fick in tre klementiner i käften redan som barn. :P Fast när jag försökte tugga, sprutade saften ut genom näsan.

:lol: :shock: Jag kan uppskattningsvis få in en klementin, men sedan är det stopp.

Incognita skrev:
Idag blir det renskav med kantareller och ugnsstekt potatis, squasch och aubergine med färsk lök, örter, vitlök och olivolja, samt majskolvar.

Familjen grillade majskolvar senast det begav sig. :) Jag gillar inte majs i vanliga fall, men i grillad form var det riktigt gott.

Incognita skrev:
På matsäcksmackorna hade vi rökt renstek och kryddig färskost.

Det påminner mig om att jag hade tänkt sticka ut och orientera i helgen (och plocka lite svarta kontroller ute i djupa skogen). Det optimala vore att laga trerätters idag (plus planera och handla innan) och orientera imorgon och äta rester till middag. Hmmm...

8 september 2012, 14:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 2006 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 201  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.