Re: Tråden för oss naturintresserade
Om det är mördarsniglar allihop vet endast trädgårdsexperterna, det är botanisterna som vet hur hybriderna ser ut men som i den brist på belägg och bildbevis sedan en tid tillbaka
(minst 20år men troligen ända sedan tidernas begynnelse) försökt torgföra "supersnigeln", det finns "wiki
n" till allt!
Spansk skogssnigel en långväga Iberier som troligen härstammar från Frankrike som sen vidaredeporterats till bl.a den skandinaviska halvön där den påträffades i en handelsträdgård 1975 som illegal snigel
non grata endast gud tycks med säkerhet veta hur många som invandrat sen tidigare.
Svart skogssnigel eller en av de sniglar som vi kan kalla svensk vi finner bland de övriga "färgade" svenska sniglar utom den vita som alltid är och varit en raritet då den troligen är en mutation som tillhör missfostren i släktet, annars är svart svart/röd smuts/röd röd röd/brun smuts/brun brun brun/gul smuts/gul gul smuts/grå grå beige grå/gön grå/gul grå/blå grå/brun och...etc av de många variationerna på de många urtida blötdjur av arten skogssnignar som vi ser och sett sen barna hedenhös barnsben.
Snälla skriv mig nu inte på min näsa att svart är inte en färg, jag har alltid målat med svart och är svartmålare av födsel och ohejdad vana, med eller utan medicin spelar ingen roll och svarta toner är min melodi även om jag skönjer en del andra kulörer i paletten sen jag nu i över ett havår givit fasiken i medicinen, med en grundton svart som absorberar ljuset till en reflektion av vad som blir kvar när regnbågen gjort sitt...
db från hypofysen