Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Facebook 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Facebook
Facebook som medium överhuvudtaget tycker jag är rätt kasst men har provat
att slänga in några vän förfrågan hos folk lite överallt i världen, och då blev det kul :D
Har just suttit och chattat med en tjej i Kairo vilket inte var lätt då hon helst ville
chatta på arabiska, men vi bytte till engelska och då gick det skapligt. Har också
fått en kompis ifrån Gaza som poserar med AK47 på bilden :o
Jätte kul att få veta lite om världen genom att ha kontakt med vanliga människor
på olika platser. Jag har några intressanta förfrågningar kvar bl.a. Yemen som jag
väntar svar från, spännande! :D

25 maj 2011, 19:28
Medlem
Inlägg Re: Facebook
Jag gillar inte facebook.
Eller fackebok som min dotter envisas med att säga.
Känns fruktansvärt ytligt och jobbigt. Dessutom är man ju inte anonym. Jag vill inte att folk som känner mig ska veta vad jag tänker, känner eller gör.
Jag vill oftast inte heller veta vad de känner och tänker. Det inkräktar på mitt revir här hemma.

:shock:
Faktiskt!
För jag loggar in rätt sällan hemifrån just därför. Ibland gör jag det ändå och försöker pliktskyldigast trygga på gilla knappen lite här och där för att uppmärksamma folk så där som man ska för att de ska känna sig uppskattade och icke bortglömda.

Är jag på jobbet så känns det mer naturligt att logga in och skriva någon tramsig rad.

26 maj 2011, 12:49
Medlem
jag håller med dig jag gillar det inte riktigt heller, men nu när jag har fått kontakt med människor från helt andra kulturer så känns det mycket mer givande än vanligt socialt bludder.

26 maj 2011, 18:03
Moderator
Jag har aldrig provat facebook och kommer förmodligen inte att göra det heller.

26 maj 2011, 23:56
Medlem
Incognita skrev:
Jag har aldrig provat facebook och kommer förmodligen inte att göra det heller.
Jag kommer förmodligen aldrig säga att du missat något heller :lol:

27 maj 2011, 04:15
Medlem
Inlägg Facebook
Har vi någon tråd dedikerad facebook kan de slås samman?

Sagt och gjort: tråden införlivad i en äldre med samma namn. Den nya postades ursprungligen i Tipsavdelningen. /mod. Z strax efter Ron Jeremys inlägg nedan

http://www.idg.se/2.1085/1.434891/darfor-vill-facebook-lasa-dina-privata-sms
Citera:
Facebook erkänner att företaget testar en ny tjänst som kommer att kräva att företaget får tillgång till dina sms.

Den brittiska dagstidningen Sunday Times avslöjade nyligen att Facebook tjuvläst sms-meddelanden hos de användare som laddat ned Facebooks app för Android. Enligt Facebook gjorde man det med användarnas tillåtelse och har använt informationen för mindre tester inför släppet av företagets egen meddelandetjänst.
[....]
På Android Market står det att Facebooks app kräver tillstånd att redigera och läsa användarens sms.

Nu går de väl ändå för långt.

29 februari 2012, 17:39
Medlem
t.o.m. jag håller med dig om det.

29 februari 2012, 17:52
Medlem
Jag råkar ha dom trevligaste typerna på just facebook så jag börjar bli frälst.

1 september 2012, 17:48
Medlem
FEJSBOOK

1 september 2012, 22:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.