Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa
Brygga mjöd och annat gött 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Brygga mjöd och annat gött
Hmm, jag antar att denna tråden passar bra som allmän dryckestråd. Upptäckte att bolaget i Nordstan säljer Brew Dogs jubileumsöl Dog A. Säljstart ska ha varit den 1 augusti men jag såg den ej när jag var på bolaget för en vecka sen. 169 kr för 33 cl. Jag köpte bara en, kanske kommer jag våndas över det beslutet när jag dricker den i helgen.

31 augusti 2012, 16:58
Medlem
Platsar det även med tips om alkoholfria drycker? Jag har tänkt komma igång och prova ut de lite seriösare alternativen som finns till hands, men har inte haft tid.

31 augusti 2012, 17:39
Medlem
Schueberird skrev:
Platsar det även med tips om alkoholfria drycker? Jag har tänkt komma igång och prova ut de lite seriösare alternativen som finns till hands, men har inte haft tid.

Jodå, det kan ju vara intressant. När det gäller öl finns en lättöl som smakar öl, och det är Brew dogs Nanny State. Finns på de flesta bolag.

31 augusti 2012, 18:21
Moderator
Jag som inte ens brukar gilla läsk har fastnat för Orangina. Det är nästan pinsamt. BonAquas mineralvatten med lite päronjuice i är också riktigt gott.

31 augusti 2012, 18:25
Medlem
Jag träffade Wisbys Sleepy Bulldog häromkvällen. Riktigt bra IPA.

31 augusti 2012, 22:16
Medlem
Spriten blev smaskens.

8 september 2012, 23:23
Medlem
Jag har laddat ner programmet brewtarget som ska vara en fri motsvarighet till ett känt program som heter beersmith. Tyvärr är enheterna amerikanska. Men jag känner mig manad att börja göra öl. Man kan i brewtarget ange vilka egenskaper man önskar hos ölet och få fram lämpliga kombinationer av ingredienser.

11 september 2012, 20:47
Medlem
Aha, jag glömde avlägga rapport om Dog A. Instämmer i allmän hyllningskör på ratebeer.com. Mycket smakrik och värd det höga priset.

Nu har jag gett mig på deras abstract AB:10, en 11.5% Ale mycket nötig, söt smak. Tokdyr och prisvärd.

28 september 2012, 21:27
Medlem
Brutal brewing anfaller folkölsmarknaden men Sir taste-a-lot har mer stil än smak tycker jag.

Bild: http://3.bp.blogspot.com/-MumZYjWsWuc/T2tUd68alTI/AAAAAAAABLs/UmZ3ebh_gGk/s1600/sirtastealot.jpg

18 oktober 2012, 21:31
Medlem
Jaha då har jag satt igång en gammal hederlig malörtsmjöd (dubbel dos malört jmf vad jag hade förra gången) 30L, en med mynta 10L och en med körsbär 10L. Och en hink fulvin 20L för att jag aldrig provat att göra sånt förr, samt aldrig hann med att göra nån glögg så man kan ju göra det med fulvinet istället för mjöd eller russinvin som jag brukar.

16 januari 2013, 18:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 94 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.