Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Starcraft 2 - Silver League - Rank 13 
Författare Meddelande
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Japp builden ovanför funkar fan IRL. Jag har spelat 8 matcher idag och vunnit 7. Den jag förlorade var en "cheese" när en Terran kom med "mass-banshee". Jag hamnade efter. Jag borde förstått det eftersom han inte expanderade men klantade mig. Ingen expansion för Terran vid 08:00 så bygger jag en Spire och lägger till Mutalisker hedanefter.

Det går förvånande enkelt TROTS att jag tabbar mig och flummar så in i helvete... hehe. Jag missar mina larva-injects och glömmer allt möjligt och flummar.

Jag ligger rankad 6/100 i min Silver-liga nu, 89 poäng ifrån ettan. Det är sista dagen på säsongen idag så jag hinner nog inte gå upp i toppen men hade jag haft någon extra dag så.

Snart...

Bild

:02:

Peace. War!


31 augusti 2012, 17:24
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
LOL

Krossade en Silver-spelare precis, en av rasen Terran. 16 minuter tog det. Helt plötsligt är Terran min favvo-motståndare i SC2. De har inte så mycket skit vid 12 minuter när jag svärmar in med uppgraderade Roaches. Under slaget så maxar jag nästan ut 200/200.

Som Zerg så måste man scouta dock och kolla efter dubbel Starport och Banshees. Jag flummar med det fortfarande. Ska bli kul att möta lite bättre Terran, för de kör oftast med Hellions som enhet i början för att ta map-control. Ibland kommer dom med 16-20 stycken. Såna spelare, Gold och över kommer jag krossa enklare än alla n00bs i Brons och Silver ligorna.

Hatar Brons och Silver eftersom de flesta där inte kan spela ens lite professionellt. Mycket "cheese" och annat. Ibland är varannan match en "cheese". Jag vill till GOLD nu!!!!! MUHAHAHAHA *raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap*

:02:


2 september 2012, 15:54
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Vad i helvete har hänt med Starcraft 2? Varannat dumt jävla drägg kör med "one-base-cheese". Tur att dom inte är i samma stad som jag och jag har deras adress för då jävlar skulle dom få träffa en med en svart mask på sig. Satans dumma jävla drägg.

I vilket fall som helst vann jag 10 av 16 matcher idag så jag får vara nöjd. Jag är på väg mot Gold, så jag får spela mot lite mer seriösa spelare sen.

Jag skulle kunna slå ut tänderna och krossa ögonen på vissa jävla idioter som "cheesar". De gör mig totalt svart rasande. Små jävla ynkliga drägg.
Hehe. Fyfan vilken njutning.

:02:


2 september 2012, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Ja, att äta ost samtidigt, det är ju för JÄVLIGT!


2 september 2012, 17:26
Medlem
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Cheezzus! :shock:


2 september 2012, 17:36
Medlem
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Mycket intressant - man lär sig något nytt varje dag:
The term "Cheese" comes from the adjective "Cheesy". The not-so-subtle innuendo there is that a victory via so-called "cheese" did not come from the players own skill, but was merely because the loser was unprepared for the "cheesy" tactics that lead to their loss.

What qualifies as "cheese" will undoubtedly vary from player to player, but generally the term refers to exploiting system mechanics in a way unanticipated by your opponent, or otherwise not balanced around.

Many people dislike cheese because it is hard to predict and counter if you are not prepared for it.

Several Examples:
  • Thor Rush -- build a factory near your opponent, attack with Thor + repair SCV's around 7 minute mark.
  • Photo-Cannon Push -- rushing a forge and placing photon cannons around your opponents base.
  • Banshee / Void Ray rush vs. Zerg -- takes adavantage of the fact that Zerg has little viable anti-air at T1 other than mass queens.
  • Proxy Rush -- Building a unit production facility much closer to your opponents base than your own so that you can reinforce your troops faster.
  • Worker Rush -- in 2v2 (or more), making no units, and instead attacking another player with your workers alone.


I would have to strongly argue against those who say that "cheese" is an exploit in the game.

A cheese strategy is usually an all-in strategy.

Reaper rushes, zergling rushes, roach spam, proxy gate rushes are something lots of people consider cheese strategies.

If a cheese strategy is countered, then the game is usually easily won. Cheese builds in SC2 have very distinct openings and you should learn to scout them and be prepared.

In short, cheese does not work against competent opponents. The only reason they work is because the opponent was not expecting it. However, being a competent SC2 player means that you should always know what your opponent is doing.


2 september 2012, 17:44
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Schueberird skrev:
Ja, att äta ost samtidigt, det är ju för JÄVLIGT!


Jo jag gråter. Ost fastnar ju i halsen.


4 september 2012, 17:51
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Nu har jag 799 poäng och är rankad 2 av 100 i en av Silver-ligorna. Enligt en tabell från företaget som gjort spelet ska man behöva 800 poäng för att gå från Silver till Gold ligan. Jag måste vara väldigt nära. Hade en sketen speldag där jag spelade klantigt som fan men jag vann 12 av 20 matcher. Bara man vinner mer än man förlorar så ökar ens poäng (borde men inte alltid dock). Jag spelade verkligen dåligt. Ofukuserad.

Bild

Gold here I come mufukka!!!!
:02:


4 september 2012, 17:55
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Här är en tabell över antal poäng som krävs för "promotion" till en övre liga. Enligt den saknar jag just nu 1 poäng innan jag tar mig upp till Gold. Det är en bravad om jag klarar det på lite mer än 3 månader.

I 2v2 och 4v4 är jag redan i Gold. 1v1 nu för helvetes jävla kuksugare!

Zlimer: 799 poäng - Silver

Bild

Nu ska jag spela lite på andra kontot i Brons, som är mitt testkonto. Jag spelar andra raser där bland annat. Ska försöka fokusera och spela BRA några matcher.

:02:


4 september 2012, 18:25
Inaktiv
Inlägg Re: Starcraft 2 - Silver League - Rank 13
Fan jag är ju rätt bra på Starcraft 2. Jag har vunnit 5/5 matcher idag och har 871 poäng, 6 poäng bakom ettan i ligan. Jag spelar mot spelare från Gold-ligan idag eftersom jag mer eller mindre kvalificerat mig för Gold redan. Fortsätter jag att vinna så blir det hopp från Silver till Gold idag.

Nyss besegrade jag en Gold-spelare som körde "mech", en av rasen Terran. Banchees, Hellions och Thors. Han var chanslös. Det tog mig 18 minuter att få honom att dra åt helvete och ge upp. Mech-spelare brukar vara svåra för oss som spelar rasen Zerg, men det är dom inte om man spelar med min spelstil. Jag VILL ha mech-Terrans. Jag krossar dom lättast.

Fick spela mot en tjej idag också från Gold, det kan ha varit en bögjävel i och för sig. Svinet skulle köra Protoss-rasens cannon-rush. Sa hon svinet. Men jag nitade hennes/bögens drone så den dog. Så blev horan sur och gav upp LOL. Hon hade i och för sig byggt en söt pylon.

Jävla dumma satans kräk. Nu ska jag förnedra några kackerlackor till. Jag hatar dom. Hoppas dom dör snarast. Dom är mina fiender. Dom är i vägen för mig och mitt mål.
FUCK EM TO HELL!

Och varför i helvete ljuger företaget som gör spelet???? Jag har ju för helvete över 800 poäng och en win-ratio på säkert 70%. Jag borde bli "promoted". Grisjävlar!
HATE HATE HATE

:02:


5 september 2012, 15:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.