Den där sängtråden som Ron Jeremy startade fick mig att tänka på hur förbannad känslig jag är för beröring, även beröring av olika material i kläder och andra textilier för att inte prata om mänsklig beröring osv. och hur mycket det faktiskt påverkar min vardag.
I perioder (kopplat på ett diffust sätt med menscykeln som jag inte räknat ut än) blir jag extremt överkänslig för taktil stimulans. Alla kläder sitter åt på ett obehagligt sätt, allting skaver och känns obekvämt.
Men bara i perioder, som sagt.
Jag har en förkärlek för tajta klädesplagg och använder gärna kläder i stretchmaterial men plötsligt när en sådan här överkänslighetsperiod börjar så gör de åtsmitande plaggen ONT. Det sticks i huden över hela benen av jeansen och tröjan sitter helt fel för att inte tala om underkläder som känns fruktansvärt obehagliga. Bh'n är nog värst, den sitter ju åt som en kvävande, skavande orm.
När detta inträffar brukar jag klä mig i lakan som jag draperar runt kroppen som någon sorts svepning, eller också - om jag måste se någorlunda presentabel ut pga. besök av främmande - så tar jag på mig hemmamyskläder som består av väldigt vida bomullsbyxor och en gammal urtvättad bomullströja, underkläder skippar jag helt.
Oftast undviker jag att gå hemifrån under dessa perioder men om jag verkligen måste så blir det alltid samma dilemma av vad som går att ta på sig utan att obehaget blir alltför stort.
Det jag har märkt är att perioderna börjar ofta när jag blir extra stressad eller också när jag är extra trött, utöver perioderna som följer menscykeln (hur de nu gör det?).
I vanliga fall vill jag gärna krama om barnen och kelas med sambon men under dessa perioder blir även det jobbigt.
Barnen kramar jag ändå, fast litet kortare än annars och försöker trycka undan obehaget så de får sin dagliga mammados.
Men med sambon är det värre, han får tåla en del. I för sig verkar han inte fatta vad ordet "nej" betyder.
Det verkligen kryper i hela kroppen när någon försöker närma sig mig när jag är i en taktilt överkänslig period.
Och plötsligt är perioden över och allt är som vanligt igen.
Är det någon som känner igen sig?