Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 65  Nästa
Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Incognita skrev:
Fastän jag [både det ena och det andra] älskar och accepterar jag mig själv djupt och fullständigt.

*övar*


Blir nyfiken, mina tics övar jag inte, inte ens de verbala, eller de verbala som jag printar behöver jag öva även om det tycks hjälpa föga då de inte vill automatiseras till en färdighet i ... vet inte verkar mest som att böka i bykkorgen efter något som inte blivit allt för kontaminerat av livets våndor.


29 augusti 2012, 00:25
Moderator
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
dygdig barbar skrev:
Incognita skrev:
Fastän jag [både det ena och det andra] älskar och accepterar jag mig själv djupt och fullständigt.

*övar*


Blir nyfiken, mina tics övar jag inte, inte ens de verbala, eller de verbala som jag printar behöver jag öva även om det tycks hjälpa föga då de inte vill automatiseras till en färdighet i ... vet inte verkar mest som att böka i bykkorgen efter något som inte blivit allt för kontaminerat av livets våndor.


http://eft.mercola.com/

Om jag kan börja göra detta "ticsmässigt" kanske jag blir lite mer självreglerande.

Jag brukar faktiskt "öva" på mina tics såtillvida att jag ersätter de värsta yttringarna med mer konstruktiva varianter. På det sättet har jag t.ex. skaffat mig otroligt bra magmuskler.


29 augusti 2012, 17:30
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Fiiiiiiiiiiissssssssssssssss


29 augusti 2012, 19:36
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Citera:
Incognita skrev:

http://eft.mercola.com/

Om jag kan börja göra detta "ticsmässigt" kanske jag blir lite mer självreglerande.

Jag brukar faktiskt "öva" på mina tics såtillvida att jag ersätter de värsta yttringarna med mer konstruktiva varianter. På det sättet har jag t.ex. skaffat mig otroligt bra magmuskler.


Hmm... intressant, seriöst så tror jag på någon form av självkontroll som att jag nu tex raderat en del verbalt trams som jag först tänkt att posta apropå EFT och "tics" och främst mina egna dåra, "tics" alltså.

Men vad jag förstår och missförstå mig nu rätt då jag påstår att; så är ju det EFT lär ut inget nytt och praktiseras i alla möjliga sammanhang tex som en bot mot PTSD m.m, varvid åtminstone mitt skeptiskt lagda "jag" får en slagsida och jag förlorar mig till ett "grubbel" på hur djupt man egentligen kan manipulera sig utan att förlora en autenticitet i tillvaron etc, men visst vad mig anbelangar fungerar det ju bra att med EFT-rörelser söka en mer närvaro och kontroll när hästarna rymt stallet... och jag behöver någon form av "quickfix", lägger till här att jag är helt okunnig och inget kan om vare sig EFT eller liknande program, jag praktiserar det ändå då och då för att samla ihop mig inför tex en simpel uppgift som att laga mat eller om jag är allt för splittrad för att klara av tex dagens kroppsvård och därmed jämförbart dylikt.

Magmusklerna vill jag ju öva med glada skratt... såg TV ett program för en tid sen... där "folk" gick på en skrattkurs, de hade så jäkla kul så t.o.m "jag" som bara tittade fick en träningsvärk i magen som värmde upp mitt sinne till att försöka förstå att det inte måste vara så roligt det som ändå måste gå, dvs att tycka om sig själv, det ska gå ändå så får det roliga komma på köpet.

Tack för länken, den gav mig något att tänka på :) får se om det är något jag klarar att fördjupa mig i för att som jag förstår det kan det ju fungera som ett komplement för att medvetandegöra inre spänningar m.m, jag menar att en del av mina tics är ju ett resultat av illa bearbetade känslor och upplevelser som härbärgeras där mina hästar hellre skulle stallas.
Bild

db den "kufen"


30 augusti 2012, 00:17
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Att penetrera en fucking slidkrans med en stor jävla kaktus!!! Smeka den, smeka den...


30 augusti 2012, 09:26
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Sug din egen kuk.


30 augusti 2012, 11:35
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
kullan skrev:
Sug din egen kuk.

Jag når inte ner dit. Jag har till och med för korta armar, så jag kan inte ens runka... :|


Senast redigerad av Sheyen 30 augusti 2012, 11:38, redigerad totalt 1 gång.



30 augusti 2012, 11:38
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
kullan skrev:
Sug din egen kuk.


så vig är jag inte, tyvärr, trots att det bara är en decimeter ner till den från munnen. :lol:


30 augusti 2012, 11:38
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
Har någon provat dammsugaren?


30 augusti 2012, 11:40
Medlem
Inlägg Re: Den stora tråden där vi får verbala tics, del 1
kullan skrev:
Har någon provat dammsugaren?


det är jag övertygad om att någon har gjort.

jag skulle aldrig våga stoppa in min käraste lem i ett så våldsamt hål


30 augusti 2012, 11:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 642 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 65  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.