Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Schueberird skrev:
De släpper ner sanningsdroger genom mikroskopiskt små hål i taket. Pojken i en mans kropp hänger upp utfällda paraplyer i taket. En dag har något förändrats. Han vet inte riktigt vad det är, men det är som om ljuset i rummet ändrats bara en liten aning. Det går några dagar. En fluga irrar sig in i rummet. Om den inte hade varit en fluga kanske den hade undrat över paraplyerna. Funderar flugor på sådant? Han studerar flugan ingående, följer den nogsamt med blicken, försöker tränga in i flugans lilla huvud. Flugan surrar fram och tillbaka till synes utan tankar på något annat än att surra fram och tillbaka. Till slut sätter den sig på ett av paraplyerna. Ljuset från taklampan genomlyser det tunna tyget och han ser plötsligt en skugga där det inte borde vara någon. Det går några dagar.

Ser det som en film, ja jag håller med de övriga du skriver bra, det gör de övriga oxå, men du har något på gång här...

Vem vet om det är en "cliffhanger" och att det då med det kommer en fortsättning???

Jag menar det har ju gått några dagar

Bild

29 augusti 2012, 00:43
Medlem
dygdig barbar skrev:
Schueberird skrev:
De släpper ner sanningsdroger genom mikroskopiskt små hål i taket. Pojken i en mans kropp hänger upp utfällda paraplyer i taket. En dag har något förändrats. Han vet inte riktigt vad det är, men det är som om ljuset i rummet ändrats bara en liten aning. Det går några dagar. En fluga irrar sig in i rummet. Om den inte hade varit en fluga kanske den hade undrat över paraplyerna. Funderar flugor på sådant? Han studerar flugan ingående, följer den nogsamt med blicken, försöker tränga in i flugans lilla huvud. Flugan surrar fram och tillbaka till synes utan tankar på något annat än att surra fram och tillbaka. Till slut sätter den sig på ett av paraplyerna. Ljuset från taklampan genomlyser det tunna tyget och han ser plötsligt en skugga där det inte borde vara någon. Det går några dagar.

Ser det som en film, ja jag håller med de övriga du skriver bra, det gör de övriga oxå, men du har något på gång här...

Vem vet om det är en "cliffhanger" och att det då med det kommer en fortsättning???

Jag menar det har ju gått några dagar

Spoiler! :
Den här "Smilies iconen" kanske går att ta bort, den var ett impulsivt försök att illustrera en "film time"ungefär som en SF's filmlogotyp den som snurrar i början av SF's filmer alltsånu blev den ju mest störande, jag borde lagt den i spoiler med förklarande kommentar från börjanBild

Citera:
Schueberird skrev: i den andra tråden Märkliga historier, mystiska möten samt en försommarnatt :)

Den mörka skuggan får honom att tänka på en särskild plats ute i skogen. Han hade ofta sökt sig ut i skogen för att få ro, men just den här platsen var laddad med något annat: Det fanns ett gammalt brunnsdjup där, ett svart hål som alltid hade skrämt honom. Det var som om ett barn hade dött där nere i det fuktiga mörkret, utan att någon försökt rädda det. Det blev inga fler besök; om han råkade komma i närheten brukade han alltid bara snabbt passera. Kanske kastade han en snabb blick i riktning mot brunnen, men aldrig mer än så.Flugan har försvunnit någonstans. Paraplyet som flugan en gång satt på har små stjärnor inpräntade i tyget. Skuggan är kvar. Det går några dagar igen.

Det fanns en fortsättning :D Vet inte vad den här sortens litterära verk brukar kategoriseras som men jag upplever ett blandat psykodrama som i en surrealistisk scen där bara "feberyrseln" kan komma till undsättning om det blir för med verkligheten överensstämmande, lite som i den Sjungande Detektiven, den engelska TV-serien med Michael Gambon i huvudrollen http://russin.nu/filmview.php?filmid=1974 kanske lite långsökt och dumt av mig att klampa in i ditt diktverk med dylika jämförelser Schueberird men vill ändå delge av vad sorts intryck som jag får av att läsa det jag så lätt "hallucinerar", till ett "surr" från mig... hör faktiskt både musiken och sången trots att du inte angivit eller antytt något annat ljud än möjligen från flugan dåra.

Det kanske är början på ett manus rent av ett filmsynopsisBild

db som skrev det här ur djupet från brunnen som ännu inte är förväxlat "lik" till detsamma som i sedan också bränd.

:01:

29 augusti 2012, 16:03
Moderator
Ja, genialt är det, helt klart. I klass med Murakami.

29 augusti 2012, 16:15
Medlem
Pop corn marmelad

29 augusti 2012, 19:37
Medlem
Försöker göra mig en bild av vad jag nu lämpligast bör göra dvs om jag skall "regga" mig på Postimage.org för att därigenom från ett eget konto kunna tex radera en del av mina egna inte alltid så genomtänkta postningar av bilder smilies iconer och annat tjafs, såväl de snodda som de av mig hastigt hoprafsade bilder från exvis Googles bildsökning m.m

Spoiler! :
Citera:
Fiktiv Spoiler! från en tidigare autentisk Spoiler som iom det här inlägget påbörjat en demolerad förhoppning om en enhetligt slutlig lösning på mitt tankesnurr :

Den här "Smilies iconen" kanske går att ta bort, den var ett impulsivt försök att illustrera en "film time"ungefär som en SF's filmlogotyp den som snurrar i början av SF's filmer alltså nu blev den ju mest störande, jag borde lagt den i spoiler med förklarande

[snurrig smilies icon]Bild :01:

kommentar från början

db :01:

Edit: Funderar i ett vidare begrepp dvs som i tror mig tänker.

30 augusti 2012, 15:31
Medlem
Det är kul med uppmuntran.

Förresten skaffade jag ett postimage-konto, men det verkar ändå inte gå att radera sina bilder, så jag övergick till photobucket istället.

30 augusti 2012, 15:56
Medlem
Blurp blärp ching chong

30 augusti 2012, 16:01
Medlem
jag skaffade mig postitlappar! :mrgreen:

30 augusti 2012, 16:09
Medlem
Fenren skrev:
jag skaffade mig postitlappar! :mrgreen:

Var dom svåra att skaffa fram? :?

30 augusti 2012, 16:16
Medlem
ja, för jag är så ful så alla kassörskor sprang iväg och gömde sig när jag kom i närheten. de ville inte berätta var postitlapparna fanns. men jag lyckades hitta dem så nu har jag massa hemma!

30 augusti 2012, 16:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 313  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.