Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Liebert kan inte vara riktigt klok... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Liebert kan inte vara riktigt klok...
Orkar inte plöja tråden. Det här är kanske överspelat, men jag kom på ett svar när jag ramlade på det.
rdos skrev:
Ufo skrev:
Det framkommer inte att du har postningsförbud heller.

Han kör bara med hot för att slippa radera och förlora prestige.

Döm inte andra efter dig själv.

Jag tror han menade att du inaktiveras under polisutredningen. Han brukar dra sig in i det längsta för att tysta någon eller något, över det längsta tycker många. Det finns många tecken genom åren på hans tendens att prioritera yttrandefriheten så högt att den i praktiken blir de aggressivastes frihet att ta ifrån känsligare människor all deras yttrandefrihet genom att tvinga bort dem från forumet.

6 februari 2010, 05:38
Moderator
Ett ännu mycket enklare faktum som ni Liebertbashare alltid brukar strunta i är att en vävsajt inte är någon del av det offentliga rummet, utan ägarens privata område, där h*n har sin fulla frihet att inbjuda eller avvisa vem h*n vill utan motivering, och som h*n omvänt också är ansvarig för inför vederbörande myndigheter och kan råka illa ut för vad andra gör eller säger på.

Och vad jag har märkt utmärker sig Liebert för att ta sig ovanligt litet av dessa rättigheter, som han faktiskt har, och omvänt riskera desto mer än bra många andra vävsajtägare. Just för att han vill att Aspergerforum i så stor utsträckning som möjligt ska fungera demokratiskt - eller varför annars? frågar jag mig, inte retoriskt utan uppriktigt.

Att det sedan uppstår fel i den mänskliga kommunikationen, med eller utan personliga brister i botten på ettdera eller ömse håll, krockar mellan svårkompatibla personligheter och så vidare, är en annan sak.

Att blanda ihop de här två sakerna är den bästa garantin för att aldrig någonsin komma någon vart i det här ämnet, hur många kontroverserna än må komma att bli.

6 februari 2010, 05:57
Medlem
Zombie skrev:
Och vad jag har märkt utmärker sig Liebert för att ta sig ovanligt litet av dessa rättigheter, som han faktiskt har, och omvänt riskera desto mer än bra många andra vävsajtägare. Just för att han vill att Aspergerforum i så stor utsträckning som möjligt ska fungera demokratiskt - eller varför annars? frågar jag mig, inte retoriskt utan uppriktigt.

Att blanda ihop de här två sakerna är den bästa garantin för att aldrig någonsin komma någon vart i det här ämnet, hur många kontroverserna än må komma att bli.

Är benägen att hålla med lite grann, uppfattar just Liebert som förhållandevis neutral, MEN min uppfattning är att han ger efter lite för mycket för "den mest höggljudda gruppen" troligtvis för husfridens skull, därför blir det deras agenda som blir tongivande.
AS folk tenderar att vara rigida i mångt och mycket och möts diametralt olika uppfattningar i kontroversiella ämnen på ett internetforum så blir det svårt att hitta en balans som alla parter blir nöjda med, utan det blir alltid en slagsida i ena eller andra riktningen.

6 februari 2010, 19:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 73 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Som gäst saknar du privilegier.