Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
Författare |
Meddelande |
Bmw
Medlem
|
Re: Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
Jag uppfattar att man blir konsekvent missförstådd(medvetet?) när man föröker sig på att framföra kritik mot den svenska invandringspolitiken, varför ska det vara ett tecken på "medmänsklighet" att föra en politik som medför såpass mycket uppenbart negativa konsekvenser för det svenska samhället, både för (majoriteten av) invandrarna själva och för (majoriteten av)svenskarna? Man hör alltid i debatten av de som förespråkar den rådande linjen:Den är bra för Sverige, landet vinner och berrikas ekonomiskt, socialt och kulturellt på den nuvarande invandrings&flyktingpolitiken. Den kräver ingen uppoffring. Då handlar det väl inte i logikens namn om någon solidaritet? Solidaritet och medmänsklighet är väl att man avstår något för andra annan människor? Men här är det ju bara plusfaktorer som räknas upp med invandringen. Vadi består då generositeten? Det är helt uppenbart att vi lägger in helt olika betydelser i begrepp som medmänsklighet, rasism och solidaritet, därom är vi nog helt överens. Äkta medmänsklighet av en nation kräver ansvarskänsla och verklig omsorg om ett lands egen befolkning och självklart även om de människor som skall ges en tillfällig fristad undan förtryck och förföljelser, för man en ogenomtänkt politik i denna fråga har man mindre möjlighet att hjälpa de flyktingar som verkligen behöver hjälp, och ge ett generöst u-landsbistånd därför att de begränsade ekonomiska resurserna binds upp till att täcka kostnader för de människor som egentligen inte har någon rätt att befinna sig i landet ifråga, enkel grundskole matematik. Kan inte för mitt liv förstå hur det kan uppfattas som "rasistiskt" och "omänskligt" att tycka på detta vis? men det gör det tydligen av vissa individer både på AF forum och annorstädes. *suck*
|
6 februari 2010, 19:27 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Asmix är troligen en ful, socialt efterbliven oskuld. En sån som vackert folk inte vill ta i med tång. Han ser världen utifrån sitt eget aspergerfilter men inser inte när han själv är dålig. Troligen har allt han gjort under sitt liv varit "fult" eller "dåligt" och mötts med negativa omdömen.
Jag däremot brukar få positiva omdömen när jag väl gör nånting.
Asmix tror bara han insett saker. Tyvärr har han inte fattat nånting. Han är fångad i sin vänstra hjärnhalva, ful, troligen sedd som komisk och helt utan begåvning. Ett mobbningsoffer utan självinsikt.
|
6 februari 2010, 19:29 |
|
|
rdos
Medlem
|
Helt rätt. Äkta medmänsklighet är att tänka på sina nära och kära, sin kultur, sitt land, och kommande generationer och inte att ömka för all världens olyckliga människor som man inte har någon relation till.
|
6 februari 2010, 19:33 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Vilken enkelspårig fråga. Vilket värde pratar du om? Det finns många typer av värde en människa kan ha. Tex: En chef som betalar ut lönen har högre ekonomiskt värde för mig än den som "glömmer" bort det. En kvinna som tänder på mig har ett större sexuellt värde än den som äklas av mig. Personen som skräpar ner i trapphuset har ett lägre miljömässigt värde än övriga grannar.
|
6 februari 2010, 19:36 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
För övrigt stämmer det att mina egenskaper inte passar in på alla aspergare. Mina egenskaper är bättre. Jag har bättre känsla för social dominans, jag gillar att dominera folk genom kroppsspråk och att aktivt använda mig av psykologiska principer i direkt kommunikation (något typiska aspergare inte klarar av). Folk blir rädda av mitt hånleende, NT-folk vågar inte bråka med mig. De böjer sig. AS-folk däremot uppfattar mig öga mot öga som en NT som mobbar dem. En socialt överlägsen person som leker med sociala signaler de själva inte kan uppfatta för att kränka och få dem att framstå som dummare.
Jag är inte representativ för merparten av aspergare och det är jag glad för, eftersom jag ser de flesta aspergare som skräp.
Min egentliga neurotyp ligger nog mer i en gränszon som har autistiska INSLAG men i övrigt drivs av narcissism. Jag vet att jag är narcissistisk (vilket inte är detsamma som mindervärdeskomplex btw, finns flera typer av patologisk narcissism och de allvarligare har lite eller inget alls med mindervärdeskänslor att göra) och även har inslag av fler "personlighetsstörningar".
Det är dessa "störningar" som gör mig till den jag är. Tänker inte ändra på mig själv för andras skull. Jag fortsätter att köra över, förnedra och dominera när det passar mig. Jag är född till det.
Senast redigerad av Josef3 6 februari 2010, 19:44, redigerad totalt 1 gång.
|
6 februari 2010, 19:40 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Kultur? Du skall inte tro att det är av medmänsklighet folk tvingar på en julafton/midsommarstång och kyrkan i allting. För att inte tala om den förbannade sporten man inte kan värja sig ifrån. Det handlar bara om makt o pengar. Fy faan för vår kultur, jag hatar den.
|
6 februari 2010, 19:43 |
|
|
rdos
Medlem
|
Häftigt.
|
6 februari 2010, 19:43 |
|
|
rdos
Medlem
|
Nåja, jag gillar inte heller en del av dessa saker något vidare (t.ex. sport). Fast jag gillar sharia-lagar, hederskodex och dylikt ännu mindre. Jag gillar nog 1800-talets kultur bättre än den nuvarande.
|
6 februari 2010, 19:47 |
|
|
Asmix
Medlem
|
Det är väl där som det farliga består. Dvs att om den myten sprids att sådana som du och Josef3 är "de sanna aspergarna" och alla andra är NT/PK-are/och-fan-och-hans-moster, då ligger vi risigt till alla vi med AS. Du upprepar bara dig själv långt över parodins gräns att alla andra som inte tänker som du är "resoner som en NT". Det är faktiskt inte så att man bara för att man har AS behöver vara intelligensbefriad, vilket man kan få för sig när man läser din svada. Det lär faktiskt vara tvärtom, om man nu utgår från de trubbiga instrument som man använder sig av vid inplacering i autismspektrat. Det sista du tar upp rörande behov av stödåtgärder och hur sådana fungerar i dag är en långt större fråga än att den förtjänar att behandlas på den nivå av NT/PK-are/och-fan-och-hans-moster som du ständigt har en förkärlek för att hamna på. Så det låter jag bli att alls kommentera mer än så här. Vem har påstått något sådant? Inte jag i vart fall. Det självcentrerade består i bristen på förmåga att kunna se att alla inte är som man själv. Den bristen blir farlig i sådana sammanhang man utropar sig själv till talesperson för dessa andra, som inte fungerar som man själv. Det är där jag ser parallellen mellan dig och Josef3. Må vara sedan att sistnämnde borrar sig djupare ner i sörjan och förespråkar mer drastiska metoder. I princip är det dock ingen större skillnad. Och med ett program som ditt medför en dylik brist långt större risker för andra, åtminstone så som det ser ut i dagsläget.
|
6 februari 2010, 19:50 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Nä det är klart det finns värre saker. Men jag vill iallafall inte värna om den svenska kulturen, jag vill vara fri ifrån kulturförtryck. Även den svenska.
|
6 februari 2010, 19:54 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|