Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Coriolanus (2011) 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Coriolanus (2011)
Som ett amerikanskt klasssamhälle byggt på socioetiska klaner och militärfascistiska akademier ungefär, fast lite mer klassiskt hollywoodskt då men med kostymer uniformer och säkert en och annan 6ig kanske t.o.m erotic nude mellan verser och bombastiskt pyrodynamiska eruptioner i ultra slow motion... alla verkar prata anglosaxiska och det skulle nog fått självaste shakespeare att trycka på "gilla" och kanske inspirerat hen att skalda ett grekiskt fast mer modernt och ödesmättat drama om ett imperies krigiskt svältfödda dö'dagar i avsaknad av heroiska förebilder att göda den historielösa och antastligt korrupte senaten med till att med ett hycklande stordåd mot den virriga pöbelns girigt orättfärdiga beskyllningar om vanstyre etc då de skickar sina arbetslösa på snart vilka uppdrag som helst, kan vara något för disney production att göra en eller ett par anpassat och pixlade uppföljare till ...

Tyckte trailern var bra :lol:

db: som skrev en massa mumbojumbo om något hen inte vet ett skit om men tvångsmässigt kände att en ville tycka nå't ... dåra, n kanske skall se filmen ändå för att öka på mitt kunskapsbehov av cinemastisktamerikanska shakespearskt grekiskt drama och förkovra mitt språk med modern gallimatias ...

Seriöst menar jag varför inte ???

14 augusti 2012, 19:18
Medlem
Inlägg Re: Coriolanus (2011)
Hmm, jag har aldrig sett någon annan version av den där historien, så jag kan inte jämföra. Det var väl framförallt replikerna som var grymma, och de är ju Shakespeare ansvarig för.

24 augusti 2012, 18:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 12 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.