Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Sedan sist har jag fixat till stadsarkivets interiörer - det var rörigt ett tag, men till slut löste sig allt; byggt en täckt gångbro mellan tavernan och tavernaägarnas bostad; fixat till diverse smådetaljer och, sist men inte minst, sprungit runt - med korrekt ljussättning (alltså inte "platt ljus" utan skuggor etc...) med skuggor och allt - i allt som jag byggt och insett hur jäkla bra allt faktiskt blivit till slut: Det finns väldigt många helt olika scener att utforska och man kan ta sig fram via hustaken på olika sätt. Just det att se allt i korrekt ljussättning gör stor skillnad. Jag hade kul själv, trots att jag känner till varenda liten detalj, och tänkte att det här ska bli kul att släppa till spelarna.

Åh, va' roligt! :D


16 augusti 2012, 10:48
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ja, jag får lite lätt hybris när jag tänker på det. :04:


17 augusti 2012, 02:30
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag höjt gatunivån på ett annat ställe också, vilket inte är helt klart än, men nästan.


20 augusti 2012, 01:13
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är det bara ett område kvar att bygga om och sedan är den stora ombyggnationen klar. Sedan ska alla room brushes uppdateras igen och alla patrullrutter.


24 augusti 2012, 04:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag blev jag nästan klar med det sista. Det blir riktigt bra: Jag fick in en del roliga detaljer.

Innan jag uppdaterar alla room brushes kanske jag bygger lite miniterasser här och var och planterar blommor eller så gör jag det efteråt. Fabrikstaken ska pimpas lite också.


25 augusti 2012, 05:11
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den stora ombyggnationen är klar. :D

Jag fick även till en roligare, alternativ ingång till stadsarkivet (för dem som gillar att klättra).


30 augusti 2012, 16:30
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag lagt till fler dekorativa element, kommit igång med de fina fabrikstaken och fått en idé till en ny ombyggnation, fast denna gången en ganska liten sådan. Jag har även börjat fundera på att skyffla om saker mellan kapitlen igen så att första delen av storyn kan avslutas i första kapitlet, vilket annars inte har något egentligt slut: Huvuduppdraget som ges i början kan just nu inte avslutas förrän i andra kapitlet, vilket gör att spelaren luras på den efterlängtade belöningen efter att ha slitit hårt.


4 september 2012, 23:45
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det låter som en bra idé.


4 september 2012, 23:47
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Japp. Jag har vetat om det länge egentligen (ända sedan jag blev tvungen att dela upp allt i flera kapitel), men skjutit upp att göra något åt det.


5 september 2012, 00:00
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Å andra sidan innehåller ju livet en del prövningar av ens förmåga till uppskjuten behovstillfredsställelse...

Fast Gud bryr sig inte om att försöka hålla kvar kunder förstås.


5 september 2012, 01:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron