Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Vad sover du helst i? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Vad sover du helst i?
Jag tänker på sängkläder, täcken, kudar och sådana grejer, Jag sover helst i en rätt bred
säng :07:, som ska ha en medelhård kvallitetsmadrass som är sval och luftig, bäddmadrassen
är viktig och ska vara tjock men rätt mjuk och anpassa sig efter kroppen.
Kuddar har jag hittat en sort som med hjälp av speciella ihåliga mikrofibrer aldrig blir för varm
eller för kall.
Täcket jag trivs allra bäst under är ett silkevaddstäcke med gasväv :09: , helt underbart täcke
det är som att sova under ett moln för det är så lätt, det är härligt! Silkesvadd stöter
också ifrån sig smuts och avskys av kvalster, dessutom reglerar det värmen helt outstanding.
Då ska man ju stoppa in allt detta mys i något, jag väljer helst kornblå sidenlakan och örngott,
men använder ibland satinsängkläder till nöds.
På morgonen sätter jag på mig min vinröda Sidenmorgonrock i sidenflanell, kokar mig en kopp
vitt te med granatäppelsmak eller ett vanligt grönt te. Ställer frukosten på en silverbricka och
går och lägger mig i sängen igen, läser sen tidningen och äter frukost.
Det gillar jag när det gäller sovning :D .
Nej! jag använder inte sidenkalsonger, än. ;)

24 augusti 2012, 03:17
Medlem
Inlägg Re: Vad sover du helst i?
Jag sover helst i en säng.

24 augusti 2012, 03:32
Moderator
Jag skulle vilja ha en vanlig jävla ribb-botten med lagom fasta madrasser på, istället för de här jädra spiralerna jag har nu. IKEA:s billiga fjäderkuddar är ungefär det enda jag inte får nackspärr av (jag har kollat: fjädrarna är spillprodukter från höns som dödats av andra skäl - jag hade turen att komma i samspråk med en anställd som själv hade haft bryderier och tagit reda på det). Favvotäcket har jag haft sedan jag var barn, tror att det är bomull rakt igenom. Ekologiska bomullslakan är vad jag helst bäddar med.

24 augusti 2012, 05:22
Medlem
Jag har vant mig vid att sova i loftsäng. Men jag kan sova på det mesta som inte är direkt obekvämt.

24 augusti 2012, 18:11
Medlem
Ärligt talat så är det inte för att det är dyrt utan för att jag har något konstigt
fel på min inbyggda värmeregulator, så jag blir kokhet på nätterna och måste därför
ha material som andas, dun är inte bra, silkevaddstäcke är överlägset bäst, samma
gäller sidenlakan.

24 augusti 2012, 18:41
Medlem
Du är en snobb, RJ. And You like it!

Jag har problem med sängar. Men var ska man annars sova?
Dunkuddar känns som att man drunknar i, de liksom pöser ut åt sidorna och hotar att kväva mig så min favvo-kudde är en tunn bomullssak som tvättats flera gånger. Överhuvudtaget måste kuddar vara tunna om inte kvävningskänslan ska uppstå.
Täcket får inte vara för lätt, då känns det som att det drar in kall luft under den och då fryser jag. Den får inte vara för tung heller, då blir det för varmt. Har ett medelbilligt duntäcke som är omväxlande för varm eller också för kall. Oftast är den för varm upptill och samtidigt för kall nedtill. Dessutom sticks dunen. Prasslar gör de också.
Lakanen måste vara gamla, många gånger tvättade bomullslakan av god kvalité. All annan material går bort, tål inte silke/satin/flanell etc. mot huden, det kliar eller känns för slinkigt och halt. Känns fel helt enkelt.

Madrasser och bäddmadrasser är alltid obekväma efter en tid. Nu har vi en bäddmadrass som har bomullsöverdrag som sticks. Sambon tycker inte att den sticks men jag känner det tydligt. Den sticks till och med igenom madrasskyddet.
Madrasskyddet är också i fel sorts bomull och känns igenom underlakanen.

Fast jag sover rätt gott ändå...

25 augusti 2012, 00:12
Medlem
Jag sover helst ifred.

Svalt, hård madrass och ett slätt underlakan som inte korvar sig.

26 augusti 2012, 14:24
Medlem
CodeRedAlert skrev:

Jag snobb!?...hmpf..Bild
Allt har enbart medicinska orsaker, men trots allt så tar jag det som den
gentleman jag är.
Rekomenderar dig det här täcket, det sticks inte blir inte för varmt eller för kallt. ;)

26 augusti 2012, 21:12
Medlem
Jag sover helst i sängen med en kudde under huvudet och ett täcke över min runda fylliga kropp.

27 augusti 2012, 17:02
Medlem
Ron Jeremy skrev:
CodeRedAlert skrev:

Jag snobb!?...hmpf..Bild
Allt har enbart medicinska orsaker, men trots allt så tar jag det som den
gentleman jag är.
Rekomenderar dig det här täcket, det sticks inte blir inte för varmt eller för kallt. ;)

Vilken tjocklek valde du? Ska nog ha en par sådana där när jag får tillbaka min säng och har ett sovrum som man kan stänga dörren till...

27 augusti 2012, 23:55
Ny tråd Svara på tråd  [ 21 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.