Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
|
6 februari 2010, 18:21 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag bryr mig inte om mänskligheten som en helhet. För övrigt så anser jag att mänskligheten är det värsta som någonsin drabbat planeten jorden, så varför skulle jag då bry mig om den speciellt mycket? Jag bryr mig nog mer om de stackars isbjörnar som inte har någonstans att ta vägen när mänskligheten orsakar global uppvärmning, de stackars sälar som blir skadade av idiotiska båtägare som ska tävla på sjön, eller de stackars rovdjur som mänskligheten så gärna vill utrota.
|
6 februari 2010, 18:27 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag definierar ett riktigt Aspie-drag enligt: * Ett drag som är positivt korrelaterat med neurodiversitetsfaktorn i Aspie-quiz. Enkelt och helt konkret. Därmed kan jag nog oxå säga att om ovanstående drag (att inte fråga folk om vilka åsikter de har och att komma med påståenden istället för frågor) är något som skulle gett stor positiv korrelation med neurodiversitetsfaktorn i Aspie-quiz. Om någon mot förmodan skulle tvivla på detta så ställer jag gärna upp och verifierar.
|
6 februari 2010, 18:38 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jaså, det säger du? Kan man få veta vilken erfarenhet du baserar detta påstående på (dvs hur många aspiesar känner du sedan länge, vilken miljö växte du själv upp i osv). Fö så har du missuppfattat hela konceptet när du använder ordval som "självcentering", "bekvämlighet" och "regelvidrigt". Den sk farligheten är nog helt avhängig av om det stämmer eller inte. Du får helt enkelt presentera någon form av trovärdiga bevis för din ståndpunkt, annars bryr jag inte ens mig om att motbevisa den.
|
6 februari 2010, 18:44 |
|
|
Zombie
Moderator
|
| | | | rdos skrev: Zombien slingrar sig som vanligt. Så fort man nämner något obehagligt som inte passar in på hur denna PK-maffia själva är, så börjar de istället ifrågasätta folks (avsaknad av) diagnoser. Hade dock Zombie varit lite mer observant så kanske han noterat att jag inte använde "aspergare" utan "Aspie" (= personlighetstypen). Men det är klart, PK-maffian kan ju definiera aspergare så här: * Någon med extrema vänstersympatier * Någon som gillar ohämmad invandring * Någon som inte har problem med sociala koder eller ickeverbal kommunikation * Någon som gillar auktoritet Inte mig emot. Men då kan de oxå skapa sin egen sajt och babbla på där istället om hur kollektivet egentligen är. | | | | |
Med "aspie" och "aspergare" är det ungefär som med "rasism", att den distinktion du använder är godtycklig och ogilitig i större sammanhang. Resten är redan avhandlad hundra gånger, och kontentan är att eftersom du inte är aspergare/aspie så förstår du inte mina inviter till kommunikation. Det var därför jag inte skrev mer i mitt förra inlägg.
|
6 februari 2010, 19:01 |
|
|
rdos
Medlem
|
Nej, för att du kommunicerar som en NT, och inte klarar av att kommunicera på något annat sätt.
|
6 februari 2010, 19:12 |
|
|
Asmix
Medlem
|
Jag tycker mig ha tillräcklig erfarenhet av folk både utan och med AS i sin kappsäck för att säga det jag säger. Vad gäller ditt trixande och ditt sätt argumentera, krävs det inga större förståndsgåvor för att se de paralleller det har med det Josef3 använder sig av. Personligen har jag fattat beslutet att inte vända ut och in på mig på ett Internetforum, så jag tänker inte göra det heller i denna tråd, hur mycket du än skulle tigga om det. Jag ser din reaktion som ytterligare ett tecken på att du saknar självinsikt, och att du som vanligt försöker slingra dig som en ål, när någon pekar på något som du finner vara pinsamt för dig att erkänna. Läs vad du skrev tidigare i tråden, så förstår du vad jag avsåg. Men för det krävs förstås att du lärt dig läsa, tolka och därtill reflektera över hur det du säger rimligen kan uppfattas av andra än dig själv. I fråga om att jag skulle missuppfattat hela konceptet, som du nu uttrycker det, så vill jag påstå att det är tvärtom. Jag har mer än väl förstått hur personer som du fungerar och argumenterar. Det har jag haft lång tid på mig att studera. Det betyder sedan inte att jag tilltror dig någon större kapacitet att begripa detsamma. Visst hade det varit trevligt om du kunnat visa några tecken på att du skulle kunna det, men det har jag inte sett hittills. Att du inte bryr dig, med eller utan bevis, är vid det här laget ett välkänt faktum. Någon evighetsdiskussion för att tillfredsställa ditt självcentrerade och upphöjda ego vill hag därför inte ge mig in i. Det är det ingen mening med, lika lite som att försöka få Josef3 att ändra sitt sätt att se på sig själv i världen.
|
6 februari 2010, 19:14 |
|
|
rdos
Medlem
|
Varför skulle jag eller Josef3 behöva ändra på hur vi är? Du resonerar precis som en NT som inte begriper något annat än hur de själva är, och ser behov av att ändra på folk som de inte begriper sig på. Varför tror du annars att alla dessa ABA-program finns, och varför tror du det är som det är på gruppboende och på LSS-aktiviteter?
Att det skulle finnas något självcentrerat öht i att föredra att själva tala om sina åsikter, och att andra gör detsamma, kan jag öht inte förstå. För mig låter det som en medfödd social skillnad.
|
6 februari 2010, 19:22 |
|
|
Zombie
Moderator
|
@nallen om människovärdet: Mats har svarat förstklassigt även för mig.
|
6 februari 2010, 19:25 |
|
|
rdos
Medlem
|
Du är en NT, Zombie.
|
6 februari 2010, 19:26 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|